• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99082819589
  • خبرنگار : 50233

رئیس شورای شهر سمنان در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:

سمنان، شهری با جمعیتی بیش از آمار اسمی/"حرم تا حرم" حریم شهر را می‌بندد؟

سمنان، شهری با جمعیتی بیش از آمار اسمی/"حرم تا حرم" حریم شهر را می‌بندد؟

ایسنا/سمنان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان معتقد است که جمعیت مرکز استان بیش از امار رسمی اعلام شده است و شهرداری این شهر به جمعیتی بیش از 250 هزار نفر خدمات شهری ارائه می‌دهد.

سیدمسعود سیادتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آمار اسمی جمعیت در سمنان 180 هزار اعلام شده اما آمار واقعی بیش از این‌ها است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی این تفات‌ها گفت: متاسفانه بخشی از شهروندان در زمان سرشماری نفوس و مسکن، شناسنامه‌های خود را به برخی شهرها و روستاهای پیرامونی برده و به دلایلی در آنجا سرشماری شدند.

وی با اشاره به برخی دلایل خود در اثبات این مهم افزود: در یکی از روستاهای منطقه جمعیت روستا در آخرین سرشماری 800درصد رشد داشته و کاملا مشخص است که جمعیت این روستا هشت برابر نشده بلکه شناسنامه‌ها برای سرشماری به آنجا منتقل شده‌اند.
این عضو شورای شهر سمنان با اشاره به جمعیت واقعی شهر سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به این جمعیت، باید اعضای شورای شهر در دوره بعدی به 9 نفر افزایش می یافت اما متاسفانه به دلیل این تفاوت، اعضای پارلمان شهری باید همان تعداد قبلی باقی بماند. 

وی از شوراهای شهر به عنوان پارلمان شهری نام برد و با بیان اینکه پارلمان‌های شهری به عنوان یک نهاد مهم شهری باید وسیع‌تر و گسترده‌تر شوند به تعدد و تنوع وظایف و تکالیف شوراها و شهرداری‌ها پرداخت و تصریح کرد: نهادی مثل شهرداری تنها 153 وظیفه ثبت‌شده و تصریح شده دارد و گستره وظایف آن از گورستان و کشتارگاه تا فرهنگسرا و گرمخانه را در برمی‌گیرد و لذا نهادی با این درجه از اهمیت نیازمند نیروهای متخصص و آشنا به این وظایف و تکالیف است.
رئیس شورای اسلامی شهر سمنان، توسعه شوراها را یک ضرورت انکارناپذیر ارزیابی و اضافه کرد: البته این گسترش نباید از طریق نهادهایی همچون شوراهای محله باشد که مشخص نیست که چگونه و چطور باید مدیریت شوند.

دو پیشنهاد برای عبور بی دغدغه حرم تا حرم از سمنان
سیادتی با بیان اینکه امروزه سرشماری جمعیت با توجه به رشد قابل توجه فناوری و تعدد اطلاعات در دسترس کار سختی نیست خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان روزانه به جمعیتی افزون بر 250 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد و رد این آمار جمعیتی را در بسیاری از نهادهای خدمات‌رسان همچون آموزش و پرورش، شهرداری،ادارات گاز، آبفا، برق،دیگر دستگاه‌های اداری و...می‌توان به راحتی گرفت.

وی با اشاره به عبور قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم از سمنان تصریح کرد: عبور این آزادراه از شمال سمنان می‌تواند مرکز استان را محدود و در بن‌بست قرار دهد از این رو پیشنهاد ما این است که آزادراه یا از مسیر جنوب سمنان عبور داده شود یا از مناطق بالادست‌تر از مسیر فعلی، تا برای توسعه سمنان مشکل ایجاد نکرده و حریم شهر سمنان بسته نشود..

سیادتی بر لزوم تسهیل در دسترسی به شهر سمنان از طریق این آزادراه تاکید و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم اصرار دارند که آزادراه به یکی از این دو مسیر پیشنهادی منتقل شود و از نظر ما مسیر شمالی یا جنوبی هم فرق زیادی ندارد اما به هر حال مسیر فعلی می‌تواند حریم شهر سمنان را ببندد و برای مرکز استان مشکل ایجاد کند.


وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با طرح‌های پیاده‌راه امام و امامزاده یحیی(ع) اظهار کرد: این طرح‌ها به صورت جدی از سوی شهرداری در حال پیگیری هستند. پیاده راه امام یکی از طرح‌هایی است که به رونق گردشگری در سمنان و بافت تاریخی کمک شایانی می‌کند.

شمارش معکوس برای ایجاد پیاده راه در بافت تاریخی
رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه مسیر خیابان تاریخی امام بزودی بسته خواهد شد خاطرنشان کرد: طی هفته های آتی با بسته شدن محور امام، طرح پیاده‌راه این منطقه اجرایی خواهد شد. البته در این محدوده نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌ها هستیم که شهرداری برای آنها نیز برنامه دارد.

این عضو پارلمان شهری سمنان از اصلاح و ساماندهی ورودی شرقی سمنان به عنوان یکی از طرح‌های ضروری در مدیریت شهری مرکز استان نام برد و تصریح کرد: با توجه به تعدد ظرفیت‌های گردشگری در شهر تاریخی سمنان، باید بسترهای لازم برای ورود گردشگر به شهر فراهم شود و ورودی شرقی سمنان نیز یکی از این طرح‌های ضروری است.

وی از پیگیری جدی این طرح از سوی شورای شهر و شهرداری سمنان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به طور جدی در حال پیگیری است و خوشبختانه از زمانی که اداره راه در مرکز استان نیز مستقر شده چندین نشست مشترک با هدف تسریع در اجرایی شدن طرح برگزار شده است. البته یکی از مشکلات این طرح، نبود اعتبارات لازم است و از همین رو مقرر شده که شهرداری سمنان خود برای اجرایی شدن طرح ورود و بخشی از اعتبارات آن را تامین کند. اگرچه متاسفانه عدم مدیریت واحد در خدمات شهری سبب شده که کار با سرعت کمی پیش برود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از شفافیت در امور شورا و همچنین ایجاد شفافیت بیشتر در فعالیت‌های شهرداری مرکز استان به عنوان یکی از دستاوردهای شورای پنجم نام برد و افزود: به منظور شفافیت بیشتر امکان استماع همه جلسات شورا برای شهروندان و رسانه‌ها فراهم شده است. ضمن اینکه برای پنج رسانه فعال استان و از جمله خبرگزاری ایسنا برای حضور در همه نشست‌های شورا دعوت شده است.

سیادتی از توجه به بهبود حقوق کارکنان شهرداری به عنوان دیگر خدمت مهم شورای پنجم شهر سمنان نام برد و اظهار کرد: توجه به حقوق و مزایای کارکنان و پرسنل زحمتکش شهرداری سمنان در این دوره به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.  و هم پرسنل شهرداری و هم نیروهای شرکتی از این مزایا بهره‌مند شدند تا امور شهری با شتاب و شادابی بهتری پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha