• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99091209102
  • خبرنگار : 50176

استاندار:

اعتبارات حوزه سیل لرستان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است

اعتبارات حوزه سیل لرستان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بررسی راهکارها برای تسهیلاتی که تاکنون جذب استان نشده است، خبر داد.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان که یازدهم آذرماه برگزار شد، اظهار کرد: سه منبع مهم تسهیلات در استان وجود دارد که به‌طور کامل جذب نشده‌اند و این جلسه با دستور کار بررسی راهکارهای جذب این منابع برگزار شد.

وی تصریح کرد: منبع اشتغال روستاییان که قریب به ۹۰ درصد از اعتبارات آن جذب استان شده و مبلغی در حدود ۳۶ میلیارد تومان از آن باقی‌مانده که طبق بررسی‌های انجام شده تا پایان آذرماه جذب استان خواهد شد.

استاندار لرستان اعتبارات مستقل برای سیل را دیگر منبع مهم تسهیلات در استان یاد کرد و افزود: اعتبارات حوزه سیل استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۸ میلیارد باقیمانده از تخصیص آن، با پیگیری‌های صورت گرفته تا پنج‌شنبه هفته آینده جذب استان می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ‌بر ۱۳۶ میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی استان مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص داده شد که ۱۲ میلیارد تومان باقی‌مانده از این مبلغ، به‌صورت اعتبار شناور در اختیار دستگاه‌هایی که توان جذب آن را دارند، قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی بنیاد مسکن استان برای اجرا در منطقه زز و ماهرو شهرستان الیگودرز، اضافه کرد: زز و ماهرو یکی از محروم‌ترین نقاط استان لرستان است که این طرح به‌صورت دقیق و کارشناسی شده، بر مبنای استعدادها و مزیت‌های آن طراحی شده است.

ایثنه مسئول با بیان اینکه طرح موردنظر، پروژه‌های عمرانی و اقتصادی پیش‌بینی‌شده در منطقه را با برنامه‌ریزی اجرایی خواهد کرد، بیان کرد: به دنبال تلفیق و هماهنگ کردن برنامه‌های بنیاد مسکن، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفین هستیم تا یک اقدام ارزشمند در زز و ماهرو انجام شود و با بهره‌گیری از توان و امکانات منطقه، در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و اجرای مؤثر پروژه‌های عمرانی اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha