• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99092620159
  • خبرنگار : 50405

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی:

احزاب اصلاح‌طلب تمایلی به ارائه لیست مجزا برای انتخابات شورای شهر ندارند

احزاب اصلاح‌طلب تمایلی به ارائه لیست مجزا برای انتخابات شورای شهر ندارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی با بیان اینکه در انتخابات شورای شهر این حزب تصمیم به ارائه لیستی جدا ندارد، گفت: ما تلاش می‌کنیم حتما جبهه اصلاحات را حفظ کنیم و هیچ‌ کدام از احزاب اصلاح‌طلب ادعای ارائه لیست جدا ندارند. 

ناصر آملی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح چگونگی فعالیت احزاب در دوران شیوع کرونا پرداخت و بیان کرد: در این دوران گاهی که شرایط کمی بهتر می‌شد،  احزاب جلسات خود را به صورت حضوری برگزار و فعالیت می‌کردند و گاهی که سطح هشدارها بالاتر می‌رفت و وضعیت خطرناک‌تر می‌شد، این فعالیت‌ها کمتر می‌شد. 

وی افزود: اخیرا احزاب در حال آموزش دیدن هستند که به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی جلسات خود را برگزار کنند. این یک امکان جدیدی است اما آن جذابیتی که جلسات حضوری داشت را ندارد و لذا آن استقبالی که از جلسات حضوری می‌شد از جلسات آنلاین نمی‌شود اما در هر صورت موجب شده است که این زنجیره از هم گسسته نشود و دوستان کماکان با یکدیگر ارتباط داشته باشند. 

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان‌رضوی اضافه کرد: حزب ما و تعدادی دیگر از احزابی که من می‌شناسم، کماکان نشست‌های تشکیلاتی خود را حفظ کرده‌ایم و جلسات کمیته‌ها و کمیسیون‌ها را با تعداد محدودی از اعضا به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.‌ اما جلساتی که مستلزم حضور تعداد بیشتری از اعضا هستند به صورت آنلاین برگزار می‌شود. اخیرا هم تلاش‌هایی در  خصوص احیای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان در حال انجام است و قرار است برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه دوره جدید انتخاباتی صورت گیرد و احتمالا طی هفته آینده هئیت رئیسه جدید این شورا برگزیده خواهد شد. 

آملی با بیان اینکه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان عبارت است از ائتلاف گروه‌های اصلاح‌طلب، عنوان کرد: پس از شکل‌گیری هیئت رئیسه این شورا، اعضا وارد مقوله انتخابات ۱۴۰۰ می‌شوند و امکان حضور در این انتخابات را بررسی می‌کنند و در مورد چگونگی حضور در انتخابات شورای شهر نیز تصمیم خواهند گرفت. تصمیمات در مورد حضور در انتخابات ریاست، معمولا در مرکز کشور و مبتنی بر جذب نظرات مناطق گرفته می‌شود و حضور یا عدم حضور نامزدها در این انتخابات بستگی به نوع برخورد شورای نگهبان دارد. اما موضوع انتخابات شوراهای شهر یک مسئله کاملا منطقه‌ای و بومی است و دوستان در خود مناطق تصمیم خواهند گرفت. 

وی با بیان اینکه احزاب اصلاح‌طلب تا کنون مراحل مختلفی را در عرصه سیاسی پشت سر گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق فعالان اصلاح‌طلب کشور و استان نظرشان بر این است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده، ما باید کاندیدای ویژه و مشخص اصلاح‌طلب داشته باشیم و اگر این کاندیدا از طرف شورای نگهبان تایید شد و در معرض رای مردم قرار گرفت، ما در انتخابات شرکت کنیم. اما اگر قرار باشد هر کاندیدایی را که ما معرفی می‌کنیم رد صلاحیت شود، خب ما هم به دلیل اینکه کاندیدایی نداریم شرکت نخواهیم کرد. این فضایی کلی است که من در حال حاضر در می‌یابم و باید دید در آینده چه می‌شود. 

رئیس حزب اتحاد ملت در استان با بیان اینکه در انتخابات شورای شهر این حزب تصمیم به ارائه لیستی جدا ندارد، گفت: ما تلاش می‌کنیم حتما جبهه اصلاحات را حفظ کنیم و هیچ‌ کدام از احزاب اصلاح‌طلب ادعای ارائه لیست جدا ندارند. با وجود انتقاداتی که از طرف بسیاری از گروه‌های سیاسی از جمله خود ما شورای پنجم شهر مشهد وارد می‌شود، اما باز هم به نظر من شورای بسیار موفقی بوده است و حتی همین شهرداری هم که ما به آن انتقاداتی داریم، اصلا قابل قیاس با شهرداری دوره قبل نیست. 

آملی ادامه داد: در آخربن نظرسنجی‌هایی که دانشگاه مشهد انجام داده است، نزدیک به ۷۰ درصد مردم از عملکرد شورای شهر راضی بودند. لذا ما نظرمان بر این این است که در دوره بعد نیز دست کم همین جریان را به عنوان نامزد انتخابات شوراها معرفی کنیم. این نظر حزب ماست، اما باید در شورای تصمیم‌گیر و بین احزاب اصلاح‌طلب استان به بحث گذاشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha