• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99093022808
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

برگزاری همایش ملی اقتصاد و تجاری سازی خرما در دانشگاه سیستان وبلوچستان

برگزاری همایش ملی اقتصاد و تجاری سازی خرما در دانشگاه سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما گفت: نخستین همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا دکتر علی سردارشهرکی افزود: این همایش در ۲ بخش اصلی برگزار شد که در بخش اول دکتر احمد اکبری رئیس اسبق دانشگاه سیستان و بلوچستان و استاد پیشکسوت گروه اقتصاد کشاورزی، دکتر درمحمد کردی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر مرضیه اسفندیاری رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد، دکتر علی سردارشهرکی دبیر علمی همایش و دکتر کلانتری ریاست سازمان بهروری ایران به سخنرانی پرداختند.

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما هدف از برگزاری این همایش را اهمیت اقتصادی این محصول در استان و کشور و ایجاد هماهنگی و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی محققین در این حوزه خواند و افزود: مناطق گرمسیری مستعد تولید محصول استراتژیک خرماست که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد و باعث افزایش درآمدهای ارزی برای کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرماست که می تواند در زمینه صادرات این محصول و خروج از اقتصاد تک محصولی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی نقش مهمی ایفاء نماید. هم چنین بخش کشاورزی با توجه به ارتباط پیشین و پسین با بخش های صنعت و خدمات از اهمیت بسیار ویژه‌ایی برخوردار است.

دکتر سردار شهرکی افزود: مدیریت بعد از تولید و نبود صنایع و زیرساختهای لازم سد مهمی در راه رسیدن جایگاه واقعی این محصول است که نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیقی در این زمینه می باشد.

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما ادامه داد: در بخش دوم، ۲۰ مقاله برتر به صورت وبیناری در محورهای مختلف همایش ارائه گردیدندکه مهمترین مقاله ها تجاری سازی محصول خرما، اقتصاد و بیمه صنعت خرما، استراتژی ها و راهکارهای برندسازی محصول خرما، تجارت و چالش های جهانی صادرات و واردات  خرما، تحلیل راهبردها و الگوی زنجیره اززش صنعت خرما، نقش بازاریابی الکرونیکی در توسعه و بهبود صنعت خرما بودند.

لازم به ذکر است که این همایش در دانشگاه سیستان و بلوچستان و با حضور محققین و پژوهشگران این حوزه به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha