• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99093023263
  • خبرنگار : 50158

اگر می‌خواهیم یلداهای دیگری در کنار هم باشیم از دورهمی‌ یلدای امسال بگذریم

اگر می‌خواهیم یلداهای دیگری در کنار هم باشیم از دورهمی‌ یلدای امسال بگذریم

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به خطر ابتلا به کووید19 و سرعت بالای انتقال آن به عموم شهروندان هشدار داد: اگر می‌خواهیم یلداهای دیگری در کنار هم باشیم باید از دورهمی‌ها در یلدای امسال اجتناب کنیم.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتظار مدافعان سلامت از عموم شهروندان این است که امسال یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند و از اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی به شدت پرهیز کنند.

وی با اشاره به بهبود نسبی شرایط کشور و استان افزود: اگرچه به دنبال همکاری‌های مردم و تلاش مدافعان سلامت، در حال حاضر شاهد روند رو به بهبودی در حوزه شیوع کروناویروس هستیم اما مردم باید بدانند که این شرایط شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها ممکن است شاهد تغییر رنگ‌بندی‌ها باشیم.

دکتر دانایی با اشاره به روند کاهشی موارد مثبت در هفته های اخیر ادامه داد: اگرچه روند رو به بهبودی است اما همچنان شاهد مبتلایان جدید و موارد فوتی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه هستیم به طوری که در 72 ساعت گذشته 30 مورد مبتلای جدید در بیمارستان های تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: با شناسایی این موارد جدید شمار موارد بستری از ابتدا تا کنون به چهار هزار و 116 نفر رسید.

وی تصریح کرد: هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان باید بدانند اگر می‌خواهیم که در جشن‌ها و یلداهای آتی همچنان در کنار همدیگر باشیم باید یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنند و از دورهمی های خانوادگی به شدت پرهیز کنند تا انشاالله از این شرایط هم به سلامت عبور کنیم.

وی ادامه روند رو به بهبود فعلی را مستلزم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و دوری از اجتماعات و دورهمی‌ها ارزیابی و خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همراهی‌های مردم و توجه جدی به توصیه‌های همکاران ما در حوزه سلامت، در روزهای آینده هم شاهد تداوم این روند رو به بهبود باشیم تا کم کم شاهد بازگشت وضعیت سفید به مناطق مختلف و از جمله شهرهای تحت پوشش علوم پزشکی سمنان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha