• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99100907036
  • خبرنگار : 50294

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خبر داد:

تخصیص ۱۰۲۰ سهمیە تسهیلات چهل میلیون تومانی برای نانوایی‌های کردستان

تخصیص ۱۰۲۰ سهمیە تسهیلات چهل میلیون تومانی برای نانوایی‌های کردستان

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از تخصیص ۱۰۲۰ سهمیه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای نانوایی های استان خبر داد.

خالد جعفری امروز (۹دی) در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان، با اشارە بە اینکە  استان کردستان در رده دوم تا چهار تولید گندم در کشور قرار دارد، اظهار کرد: با این حال باید سعی کنیم تو صنایع فرآوری جهت تامین آرد نه تنها برای استان بلکه برای خارج از استان را هم فراهم کنیم.

وی در خصوص واردات آرد خارج از استان عنوان کرد: کنترل کیفیت آرد یکی از مسائل اساسی و حائز اهمیتی است کە باید مورد بازنگری قرار گرفتە شود زیرا ممکن است در استان‌های دیگر دقت کافی در بحث کیفیت آرد صورت نگیرد و لازم است کە در داخل استان دقت کافی صورت بگیرد.

جعفری ادامە داد: خوشبختانە هدایت ذائقه مردم به سمت مصرف نان های سبوس‌دار، در کشور مدنظر قرار گرفتە شدە است.

وی در خصوص درنظر گرفته شدن  ۱۰۲۰ سهمیه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای نانوایی های استان در راستای بهسازی و تعمیرات، تامین تجهیزات و ماشین آلات و سرمایه در گردش با نرخ ۱۵ درصد، گفت: سعی ما بر این است کە نانوایی‌های متقاضی، از این تسهیلات بهره‌مند شوند اما باید دقت شود استفاده خبازی‌ها از تجهیزات جدید، صرفاً منجر به حذف شغل نشود بلکه موجب ارتقاء استاندارها شود.

جعفری بر اهمیت نظارت بر خبازی ها تاکید کرد و افزود: اتحادیە خبازی‌های استان موظف هستند همانگونه که از سوی نانوایی‌ها مطالبه‌گر هستند از طرف مردم نیز بر نانوایی ها کنترل و نظارت کافی را اعمال کنند.

وی در خصوص کنترل و نظارت کافی بر کیفیت آرد و گندم  و نان در استان خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌ها را ببینیم و باید بتوانیم از توزیع آرد خارج از شبکه، جلوگیری کنیم.

جعفری در خصوص درخواست کبابی‌ها برای تعیین تکلیف سهمیه آرد جهت پخت نان، تصریح کرد:  واحدهای متقاضی این صنف می توانند آرد مورد نیاز خود را از محل آرد آزاد و با قیمت تعیین شده از سوی سازمان صمت تامین کنند.

وی اصلاح هزینه حمل آرد را مسئلەای اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد: امسال قیمت نان به صورت نسبی اصلاح شده اما نیازمند بررسی و نظارت دوبارە است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha