• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99101410169
  • خبرنگار : 50189

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

حاج قاسم تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را در وحدت بین مسلمانان می‌دانست

حاج قاسم تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را در وحدت بین مسلمانان می‌دانست

ایسنا/کرمان عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه ما امت واحد هستیم، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را در وحدت بین مسلمانان می‌دانست.

آیت‌الله"سیدمحمد حسینی شاهرودی" پیش از ظهر امروز 14 دی‌ماه در گردهمایی تقریب مذاهب (شیعه و سنی) به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی در کرمان گفت: وقتی به شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم در می‌یابیم یک ذوابعاد بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت عباس (علیه السلام) اظهار کرد: ایشان لحظه‌ای از عمرش را هدر نداد و مسیر را اشتباه نرفت و ایمانی محکم به خدا، پیامبر، قرآن و به ولی و امام خود داشت. نفوذناپذیر بود و همچنین دشمن را به خوبی می‌شناخت و به موقع تصمیم می‌گرفت و اهل علم بود و حضرت عباس(علیه السلام) یک فقیه بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم از حاج قاسم تعریف کنیم و از ویژگی‌های او بگوییم این است که او هم عقل، خرد و بصیرت نافذ داشت و انسانی انقلابی بود و رهبری او را تایید می‌کند.

وی افزود: حاج قاسم مدیری جهادی و در عین بزرگی ساده زیست بود و دل بسته به دنیا نبود و در عین در صحنه بودن، نسبت به خانواده شهدا و و مستمندان انسانی رئوف بود.

حسینی شاهرودی بیان کرد: حاج قاسم انسانی عارف به تمام معنا و ولایت‌مدار بود و در ولایت‌مداری بالاترین امتیاز را داشت و خط قرمزش مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی فردی با اخلاص و متواضع بود، افزود: حاج قاسم با خدا معامله کرده بود و تمام تلاشش این بود که طبق دین و تکلیف عمل کند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به بحث وحدت و تقریب مذاهب اظهار کرد: برخی می‌فهمند و خطا می‌کنند که آنها انسان‌های ظالم هستند و در طول تاریخ وابسته به مستکبران و ظالمان هستند اما آنهایی که معتقدند که وحدت امکان پذیر است و تقریب در باورها را می‌دانند که در این نیز افراط و تفریط وجود دارد اما باید تلاش کنیم به یک فکر برسیم.

وی با اشاره به نسبت‌هایی که توسط دشمنان به شیعه یا سنی داده می‌شود، افزود: برخی ‌اذعان می‌کنند که ما مشترکات زیادی داریم و باید آنها را در منصه ظهور قرار دهیم و معتقدیم که مشترکات زیادی با یکدیگر داریم زیرا خدا، قرآن و پیامبر همه ما یکی است و در مسایل اختلافی نیز می‌توانیم با شناحتی که از یکدیگر پیدا کنیم این مشکل حل شود چراکه با گفتمان و توضیح دادن بسیاری از اختلافات حل خواهد شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی یک مساله‌ای مطرح می‌کند که بسیار کارساز، عملی، لازم و ضروری است اینکه براساس قرآن کریم ما یک اصل مشترک داریم و آن اصل برادری است و ما یک خانواده هستیم و این خانواده را باید حفظ کنیم.

وی بیان کرد: برخی نگاهشان به حاج قاسم بسیار بد بود اما وی با رفتارش آنها را مرید خود کرد و در آنها تحولی ایجاد کرد که می‌گویند حاج قاسم من را شفاعت کند و این نگاه اخوان است.

حسینی شاهرودی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه ما امت واحد هستیم، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را در وحدت بین مسلمانان می‌دانست.

وی ادامه داد: ضربه‌هایی که در طول تاریح اسلام خوردیم در عدم وحدت بوده است و کسانی که به وعده‌های کاذب دشمن دل ببندند خیانت است لذا نباید دشمن را دوست نما کرد.

حسینی شاهردی اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم که دشمن را بشناسیم و از او فاصله بگیریم و نباید با دشمن دوستی و مودت داشته باشیم و زیر چتر دشمن نرویم زیرا این کار مومن نیست.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اقدامات حاج قاسم در راستای اتحاد مسلمانان در جهان اسلام اظهار کرد: شهید سلیمانی در تغییر دیدگاه‌های پوتین نقش مهمی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha