• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99101612152
  • خبرنگار : 50191

تشکیل ۳۲ کانون یاریگری زندگی در سیستان و بلوچستان

تشکیل ۳۲ کانون یاریگری زندگی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ کانون یارگیران زندگی در حوزه تحت پوشش ادارات آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا رضا بامری ۱۶ دیماه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان افزود: این طرح مهم ملی با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر از سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ در این استان اجرایی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۱۲ هزار دانش آموز این استان در 2007 مدرسه تحت پوشش طرح کانون یاریگران زندگی قرار دارند.

وی گسترش نرخ پوشش کانون یاریگران زندگی در مدارس، ارتقای کیفیت برنامه و هویت بخشی و شبکه سازی را از اهداف اختصاصی اجرای این طرح عنوان کرد.

بامری مهمترین هدف این طرح را هم‌افزایی ظرفیت مدارس بویژه تشکل‌های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گسترش فعالیت‌های جامع محور در کانون یاریگران زندگی و توانمندسازی گروه و تشکل‌های دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت همسالان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح مباحث آموزشی، ترویجی و مداخله‌ای مورد توجه قرار دارد افزود: بیشتر اقدامات برای مصرف مواد مخدر و اعتیاد به صورت مستقیم انجام می‌شد اما طرح یارگران زندگی با آموزش و برنامه‌ریزی غیرمستقیم با استفاده از ظرفیت همسالان، فعالیت‌های داوطلب و نقش پذیری دانش‌آموزان در کنار حمایت و مشارکت ذی نفعان محلی از جمله خانواده‌ها و کارکنان مدرسه دنبال می‌شود.

بامری بیان کرد: کانون‌های یاریگران زندگی سال گذشته به صورت حضوری شکل گرفت و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات انسانی به صورت غیر حضوری و در بستر شبکه شاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مصرف موادمخدر یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه جوانان و دانش‌آموزان در معرض این آسیب قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: با توجه به اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان و خانواده‌ها این طرح مهم در استان اجرایی شده تا شاهد کاهش خطر پذیری کودکان و نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha