• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99101712824
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد:

۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ سال آینده برای محرومین احداث می‌شود

 ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ سال آینده برای محرومین احداث می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گفت: برای ۲ سال آینده برنامه ریزی شده است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین احداث شود؛ اکنون حدود ۴۰ هزار واحد آغاز شده و از این تعداد پنج هزار واحد مسکونی مربوط به استان خراسان جنوبی است.

سعید زارع زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته کمیته امداد ۱۷۵ هزار اشتغال در کشور ایجاد کرد و آمار کل کشور ۴۵۰ هزار بوده که ۳۰ درصد آن را کمیته امداد انجام داده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال به خاطر شرایط کرونا و تورم و وضعیت اقتصادی نامناسب نبود که با فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک های مومنانه و ایران همدل دادند مردم در طرح اطعام مهدوی و حسینی مشارکت بالایی داشتند.

 رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: برای بهره مندی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند از آموزش مجازی در دوران کرونا تاکنون ۷۰ هزار تبلت با همکاری سایر نهادها و خیران تهیه و توزیع شده است.

زارع زاده ادامه داد: توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان در دستور کار است و راهبرد کمیته امداد برای سالمندان و بیماران صعب العلاج بحث حمایتی و برای زنان سرپرست خانوار و افراد زیر ۵۵ سال برنامه توانمندسازی مدنظر است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان برای اطعام و معیشت نیازمندان در ماه رمضان و محرم و صفر کمک کردند، افزود: کمیته امداد طرحی را به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده تا این نهاد متولی اشتغال روستایی و خانگی باشد؛ امسال بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال کمیته امداد ایجاده کرده و برای سال آینده ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برنامه ریزی شده است.

 رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: برای ۲ سال آینده برنامه ریزی شده است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین احداث شود که اکنون حدود ۴۰ هزار واحد آغاز شده که پنج هزار واحد مسکونی مربوط به استان خراسان جنوبی است.

 وی از اهدای ۵۰ هزار دستگاه بخاری و آبگرمکن به مددجویان کمیته امداد همزمان با آغاز فصل زمستان خبر داد و افزود: اجرای عملیات گازکشی ۵۰ هزار خانه محرومان نیز با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال انجام است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی برای ازدواج آسان و اهدای جهیزیه نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و در این راستا امسال بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سطح کشور اهدا شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: کمیته امداد امروز در حال مبارزه در تمام صحنه‌‎های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، سه شنبه شب 16 دی در دیدار با دکتر زارع زاده، رئیس مرکز برنامه ریزی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و هیأت همراه با بیان اینکه امروز کشورهای غربی در تمامی صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حال جنگ با جامعه ما هستند، گفت: کار امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) جهاد است چرا که در برابر این هجمه‌ها در حال مبارزه هستند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در این شرایط کار امداد رسانی جهادی است که خداوند فیض آن را نصیب نیروهای کمیته امداد امام خمینی (ره) کرده است، تصریح کرد: این کار شما در این مقطع زمانی هر جزء آن دارای ابعاد گوناگونی است.

عبادی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی علاوه بر میدان نظامی در تمامی صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز در حال جنگ با جامعه ماست، افزود: این کار شما جهاد است چرا که در برابر تمام این هجمه‌ها در حال مبارزه هستید.

وی با تاکید بر اینکه از همه این مسائل بالاتر که ارزشی مضاعف دارد، مقام قرب الی الله است، گفت: زمانی که شما شرمندگی سرپرست خانواده در نزد فرزندانش که تحت تاثیر این شرایطی که بیگاناگان یا بیگانه پرست‌های داخلی به وجود آورده اند، را برطرف می‌کنید و قلب او را شاد کنید در بالاترین مقام نزد خدا قرار گرفته اید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خوشبختانه در کمیته امداد حضرت امام(ره) اینگونه شادی آفرینی‌ها بسیار یافت می‌شود، گفت: در این شرایط اقتصادی و کاهش قدرت اقتصادی مردم بدلیل شیوع بیماری کرونا نهاد هایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی(ره) در کنار مردمی که همواره در صحنه های مختلف جلوتر از مسئولین بوده و هستند، کمک حال خیلی از خانواده‌های آسیب دیده شده‌اند.

عبادی با اشاره به اقدامات موثر قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با حضور در صحنه، زمینه انتخاب دولت جوان انقلابی در گام دوم انقلاب فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha