• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99102518928
  • خبرنگار : 50189

استاندار کرمان:

جنوب استان کرمان را به قطب جدید صنعتی تبدیل می کنیم

جنوب استان کرمان را به قطب جدید صنعتی تبدیل می کنیم

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه باید به بخش صنعت و معدن در جنوب استان توجه شود، اظهار کرد: با تکمیل زیرساخت ها در آینده جنوب استان را نیز به قطب جدید صنعتی تبدیل خواهیم کرد.

دکتر"علی زینی وند" صبح امروز 25 دی ماه در سفر یک روزه به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در حاشیه افتتاح فاز اول شرکت مس کاوان اطلس کارمانیا بخش ساروئیه اظهار کرد: جنوب استان کرمان قطب کشاورزی کشور است اما باید کشاورزی آن مکانیزه شود.

وی بر لزوم ایجاد صنایع فراوری محصولات کشاورزی در کنار مزارع تاکید کرد و افزود: ارزش افزوده با فراوری محصولات کشاورزی افزایش پیدا می کند.

زینی وند با بیان اینکه باید به بخش صنعت و معدن در جنوب استان توجه شود، اظهار کرد: با تکمیل زیرساخت ها در آینده جنوب استان را نیز به قطب جدید صنعتی تبدیل خواهیم کرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: تمرکز خود را فقط روی راه اندازی شرکت های بزرگ نگذارید بلکه به ایجاد کارگاه های کوچک بیشتر توجه کنید. البته تاکید ما بر این است که همه طرح ها پیوست زیست محیطی داشته باشند.

وی خطاب به مدیران بیان کرد: سرمایه گذاران را معطل نکنید و مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران را با رعایت قوانین در اسرع وقت صادر کنید ضمن آنکه سرمایه گذاران نیز باید در پیگیری امور جدیت داشته باشند و اگر این تعامل دو طرفه باشد شاهد روند پرشتابی در صدور مجوزها خواهیم بود.

زینی وند با اشاره به مشوق هایی که برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده، اظهار کرد: زیرساخت های لازم را در جنوب استان کرمان فراهم خواهیم کرد تا میزان هزینه اجرای طرح ها برای سرمایه گذار کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، شرکت مس کاوان اطلس کارمانیا ضمن فراهم کردن اشتغال 40 نفر، سالانه 900 تن مس کاتد را فرآوری می کند و برای راه اندازی این فاز 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

در ادامه استاندار کرمان کلنگ احداث فاز دوم این کارخانه را به زمین زد. مقرر است در فاز دوم سالانه 20 هزار تن فولوتاسیون تولید شود که برای راه اندازی آن به 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است و در این طرح توسعه 100 نفر مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha