• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99102719822
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

تولیدات ادبی و هنری پاسخگوی نیاز گروه‌های سنی مختلف باشد

تولیدات ادبی و هنری پاسخگوی نیاز گروه‌های سنی مختلف باشد

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر تولید آثار ادبی و هنری با محتوای غنی، گفت: این‌گونه تولیدات ما باید پاسخگوی سئوالات نسل جوان امروزی و آیندگان و متناسب با نیاز همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشد و بدون تحریف در اختیار مخاطبین قرار بگیرد.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تولید آثار فرهنگی به‌ویژه کتاب نیازمند یک وحدت و همگرایی هستیم و باید  از جزیره‌ای عمل کردن  اجتناب کنیم.

وی با تأکید بر تولید آثار ادبی و هنری با محتوای غنی، افزود:  این‌گونه تولیدات ما باید پاسخگوی سئوالات نسل جوان امروزی و آیندگان  و متناسب با نیاز همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشند و بدون تحریف در اختیار مخاطبین قرار بگیرند.

رشیدی ادامه داد: وقتی که راجع به حوادث و ادوار تاریخی  مختلف مطالعه می‌کنیم، اگر در جایی خوب ثبت نشده باشد تاریخ دچار فراموشی و تحریف می‌شود که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود این مسائل را گوش زد کرده است.

  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به لزوم مستندسازی خاطرات دفاع مقدس، به سخن مقام معظم رهبری در این خصوص که فرموده اند : «رزم یک رزمنده تمام نمی‌شود تا زمانی که خاطراتش را مکتوب نکند» اشاره و افزود: هدف ما از تشکیل شورای ممیزی کمک کردن به نویسندگان در تولید آثار با کیفیت بالا است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای نظارت بر نشر و تألیف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، تصریح کرد: تاکنون بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس در این اداره‌کل تهیه و ۱۹۵ عنوان کتاب منتشر شده حوزه دفاع مقدس لرستان،   توسط معاونت ادبیات این اداره کل گردآوری شده است.

رشیدی بر لزوم کارشناسی فیلم و مستندات حوزه دفاع مقدس قبل از اکران و پخش تأکید و افزود: اینگونه آثار باید توسط کارشناسان نظامی کارشناسی شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تأکید کرد: همه آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس در گالری‌های باغ موزه  نگهداری و ارائه خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha