• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99102720356

رئیس سازمان کل بازرسی کشور خبر داد

پیش‌بینی مبلغی در بودجه برای پروژه قطارشهری مشهد

پیش‌بینی مبلغی در بودجه برای پروژه قطارشهری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کل بازرسی کشور با اشاره به اینکه، هزینه ساخت هرکیلومتر قطار شهری 1000 میلیاردتومان است»، گفت: رقم‌هایی که دولت برای اوراق خزانه در سال‌های اخیر گذاشته، رقم بسیار پایینی است. قرار شده ما از طریق دولت پیگیر شویم تا مبلغی در بودجه برای پروژه قطار شهری مشهد پیش‌بینی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان امروز در بازدید از پروژه قطار شهری مشهد اظهار کرد: ایستگاه مهرمادر ابتدای خط چهارقطارشهری مشهد است که حدود دوسال طول می‌کشد تا حفاری تونل آن به سرانجام برسد.

وی افزود: بخشی از منابع و تامین مالی شهرداری مشهد برای پروژه قطارشهری، تهاتر است. تهاتر یکی از درخواست‌های شهرداری مشهد برای پروژه‌های قطارشهری است. یکی از منابع دیگر مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی است که شامل 95 هزار میلیاردتومان است. گرفتن مطالبات یکی دیگر از درخواست‌های شهرداری مشهد بود.

رئیس کل سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه «تمدید مجدد اوراق خزانه از دیگر موضوعات درخواست شده شهرداری مشهد است»، عنوان کرد: دولت در سال‌های گذشته رقم‌های قابل توجهی گذاشته است. در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش هزینه‌ها، رقم‌هایی که دولت گذاشته جوابگوی پروژه قطارشهری نیست.

درویشیان با اشاره به اینکه «درحال حاضر هزینه احداث هرکیلومتر قطارشهری، 1000 میلیارد تومان است»، بیان کرد: رقم‌هایی که دولت تعیین کرده، رقم بسیار پایینی است. قرار شد جمع‌بندی انجام و شهرداری پیشنهادها و کارهایی که انجام می‌دهد را ما از طریق دولت دنبال کنیم تا مبلغی در بودجه پیش‌بینی شود.

وی درخصوص ورود بازرسی به ارزهای دولتی، خاطرنشان کرد: قبلا گزارشی به دادستان کل و تعزیرات درخصوص تعهدات اجرا نشده درخصوص ارز صادرات و واردات فرستادیم. بانک مرکزی بخش قابل توجهی از این مسئله را دنبال کرده است و به مرجع قضایی، دادستانی تهران بازگشته و اقدام شده است. بخشی از آن نیز درحال پیگیری است.

درویشیان افزود: صادرکنندگان به واسطه تحریم‌هایی که وجود دارد، برای انتقال ارز با مشکلاتی مواجه هستند. این مسئله درحال بررسی است. به هر میزانی که در این زمینه تخلف از سوی افرادی که تعهد داشته اما کاری انجام نداده‌اند را متوجه شویم، این مسئله در مرجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha