• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99102920849
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

اهداء بیش از ۳۶۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی به دانش آموزان کم بضاعت در ایلام

اهداء بیش از ۳۶۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی به دانش آموزان کم بضاعت در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اهداء بیش از ۳۶۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی به دانش آموزان کم بضاعت استان به ارزش ۹۰ میلیون تومان خبر داد.

«عمران خودآموز» در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کمک به دانشن آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی به دانش آموزان کم بضاعت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این فعالیت با شناسایی دقیق، علمی و آگاهانه مخاطبان جامعه هدف، کتاب های کمک آموزشی گاج به طور رایگان توسط «کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده است، تصریح کرد: توجه به مخاطبان مناطق محروم از آموزش و تهیه و توزیع و اهدا کتاب های آموزشی گاج که از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار این اداره کل قرار گرفته، از اهداف غایی و حمایتگرانه ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد که خانواده های‌ آنان از تمکن و توانایی مالی مناسبی برخوردار نیستند و اغلب از امکانات کمک آموزشی در قالب های کتاب و نرم افزار محروم‌اند، ما را بر آن داشت تا با بهره گیری از پتانسیل «خانه کتاب و ادبیات ایران» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش و همت و برنامه ریزی "کتابسرا" و نظارت همکاران‌مان در اداره کل و موسسه فرهنگی هنری اقبیم هشت ایلام؛ از کتاب های موجود در این راستا بهره بگیریم و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار دهیم.

خودآموز تصریح کرد:  تقویت و تعالی جامعه  کتابخوان، منوط به تقویت و بالنده نمودن کودکان و نوجوانان کتابخوان است و هر گاه این جامعه هدف در امور درسی و آموزشی تقویت شود، بی‌شک مخاطبان و خوانندگان کتاب های عمومی و تخصصی در جامعه خواهند شد و سرانه کتابخوانی در جامعه بالا خواهد رفت و این مهم یکی از اهداف کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خودآموز تاکید کرد: طی مکاتبه ای که با اداره کل آموزش و پرورش داشتیم مبنی بر اهدا و توزیع کتاب های کمک آموزشی در میان دانش آموزان مستعد و کم بضاعت استان،قرار شد که معاونت متوسطه ی این اداره کل کتاب های اهدایی را در میان مخاطبان توزیع نماید.

خودآموز ادامه داد:علاوه بر اداره کل آموزش و پرورش استان از این کتاب های کمک آموزشی به تلاشگران و خیرین و تسهیلگران حوزه های اجتماعی و کودک و نوجوان کتاب اهدا شده است.

وی در پایان از تلاش و برنامه ریزی و همت همکاران حوزه ی معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل و مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام در این امر فرهنگی و خداپسندانه تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha