• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99102921390
  • خبرنگار : 50295

‌دام؛ مزیت‌دار اشتغال پایدار در مناطق محروم زنجان

‌دام؛ مزیت‌دار اشتغال پایدار در مناطق محروم زنجان

ایسنا/زنجان مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: رسته ‌دام یکی از رسته‌های اصلی در کنار سایر رسته‌های مزیت‌دار اشتغال پایدار در مناطق محروم شهرستان زنجان است.

فرشاد پیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه رسته‌ دام یکی از رسته‌های اصلی در کنار سایر رسته‌های مزیت‌دار اشتغال پایدار در روستاهای استان است، اظهار کرد: در این راستا برگزاری دوره آموزشی تخصصی دام برای ۳۰۰ نفر - ساعت تشکیل شده است.

وی با یادآوری اینکه یکی از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان، ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و مناطق محروم است؛ چراکه در صورت بی‌توجهی به این امر زمینه مهاجرت بی‌رویه روستاییان‌ به شهرها فراهم می‌شود، تصریح کرد: با کمک بسیجیان متخصص در امور دام و دامپزشکی، انگل‌تراپی دام‌های سبک در ۳۴۹۰ راس دام در روستاهای هدف انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه مناطق محروم از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان اقدامات خوب و تاثیرگذاری را انتظار دارند و بنابراین در صدد هستیم با تلاش مضاعف بهترین خدمات را به مناطق محروم ارائه دهیم، ادامه داد: در این راستا برای طرح پیشگیری از سقط‌ جنین در ۳۲۵۳ راس دام ‌سبک، طرح رایگان ویزیت ۱۷۲۳ راس و طرح خون‌گیری و تعیین ژن چندقلوزایی در ۵۰۳ راس در مناطق محروم استان انجام گرفته است.

پیری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خود مردم نتایج بسیار خوبی برای قرارگاه به همراه داشته و دارد، افزود: در این راستا مناطقی که پروش‌دهندگان دام توانایی تامین نهاده ‌دام را ندارند، جو و کنسانتره حمایتی به میزان ۷۶ تن خرید و تحویل داده شده و نیز در راستای بهبود جایگاه دام نیز ۷۰۰ کیسه سیمان رایگان در مناطق محروم توزیع شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: بسیجیان با روحیه ایثار، ایستادگی و گذشت وارد صحنه محرومیت‌زدایی شده و با تکیه بر سلاح ایمان و با کم‌ترین تجهیزات و امکانات اقدامات ویژه و خدمات ماندگاری را در مناطق محروم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha