• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110503226
  • منبع : نمایندگی زنجان

کاهش ۱۸ درصدی حوادث رانندگی در استان زنجان

کاهش ۱۸ درصدی حوادث رانندگی در استان زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان، از کاهش ۱۸ درصدی حوادث رانندگی طی ۱۰ ماهه گذشته خبر داد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۵ بهمن‌ماه) در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، اظهار کرد: کاهش آمار تصادفات جای خوشحالی دارد و باید این وضعیت حفظ شود و روی کاهش بیشتر تصادفات تمرکز کرد. هفته گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی، مبلغی برای تامین کانکس‌های پلیس‌راه اختصاص یافته که امیدواریم با تامین تجهیزات، مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی نقاط پرحادثه باید اولویت‌بندی شود، عنوان کرد: باید مشخص شود که کدام محورها ضرورت بیشتری برای بهسازی دارند و با هم‌افزایی دستگاه‌ها مشکلات برطرف و در اسرع وقت اقدامات صورت گیرد.

استاندار زنجان، بهسازی و ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح مقابل دانشگاه زنجان را از طرح‌های مهم خواند و گفت: این تقاطع به‌ویژه در لاین جنوبی جزو نقاط پرتصادف محسوب می‌شود و تاکنون مذاکراتی زیادی برای اجرای تقاطع انجام شده و باید عملیات اجرایی آغاز شود.

نماینده عالی دولت در استان در مورد تردد وسایل نقلیه برای انتقال پسماندها، تصریح کرد: محل تردد خودروهای انتقال پسماند باید کارشناسی شود تا آثار سوئی برای اتوبان نداشته باشد و صاحبان پسماندها باید حداقل زیرساخت‌های لازم برای حفظ سلامت و نیز سالم بودن تاسیسات راه‌ها فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان در کاهش تصادفات از متوسط کشوری وضعیت بهتری دارد، بیان کرد: استان زنجان در ۱۰ ماه گذشته ۱۸ درصد کاهش تصادف داشت، در حالی که نرخ کاهش سوانح در سطح کشور حدود ۱۴.۳ درصد گزارش شده است که باید این جایگاه حفظ و حتی روند، بهتر شود.

حقیقی در مورد برنامه‌ریزی برای بهبود ایمنی راه‌ها، یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات دارد و باید نقشه راهی در این حوزه ترسیم شود. کمربندی قیدار نیز جزو محل‌های پرتصادف گزارش شده که باید روند برطرف شدن نواقص آن مورد بازدید قرار گیرد و گزارش‌ها ثبت شود.

مدیرکل پزشکی‌قانونی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: دی‌ماه امسال ۴۸ درصد فوتی‌های تصادفات کاهش یافته است و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین علت فوت، ضربه به سر و صدمات متعدد بوده که این امر نشان‌دهنده آن است که سرعت و شدت حادثه بالا بوده و سبب بروز چنین صدماتی می‌شود.

مهرداد ستاره ادامه داد: در ۱۰ ماهه پارسال تعداد ۶۴ زن در تصادفات رانندگی فوت کردند که این رقم در سال‌جاری به ۴۲ نفر رسیده و کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ۱۰ ماهه پارسال، ۱۸۷ مرد در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم با کاهش ۹ درصدی در مدت مشابه امسال به ۱۷۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha