• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99110503409
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول:

مشاغل گروه چهار در شهرستان‌های زرد خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

مشاغل گروه چهار در شهرستان‌های زرد خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تردد شبانه در شهرستان‌های زرد استان از ساعت ۲۲ تا چهار صبح ممنوع است و مشاغل گروه چهار در این مناطق همچنان اجازه فعالیت ندارند.

غلامرضا شریف‌زاده، امروز یکشنبه ۵ بهمن درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرستان‌های زرد و آبی به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: محدودیت‌هایی که در مناطق زرد (متوسط خطر) اعمال خواهد شد، علاوه بر موارد یادشده شامل حضور دوسوم کارکنان در ادارات و یک سوم دورکاری است.

وی افزود: در مناطق آبی (کم خطر) مشاغل گروه چهار هم اجازه فعالیت دارند و منع تردد شبانه در شهرهای آبی با نظر فرمانداران متناسب با وضعیت آن شهرستان اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه، خوسف و بشرویه در وضعیت آبی یا کم خطر قرار دارند و شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس و طبس در وضعیت زرد یا متوسط خطر هستند.

وی درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار کرد: میزان بروز تجمعی در سطح استان هزار و ۸۰۵ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری هزار و ۶۰۸ در صد هزار نفر جمعیت است که از شاخص کشوری بالاتریم و نسبت مرگ و میر در استان ۴.۹ درصد است.

شریف‌زاده گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۳۷۱ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۴۵ رتبه دوم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۳۶ رتبه سوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۱۸ رتبه چهارم، شهرستان قاینات با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۴۲ رتبه پنجم و شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی هزار و ۸۰۵ در رتبه ششم است.

وی افزود: شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی هزار و ۷۵۹ رتبه هفتم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۸۰ رتبه هشتم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۴۷ رتبه نهم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۳۷ رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی هزار و ۱۷۸ در رتبه یازدهم قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به میزان بروز تجمعی در کل کشور که عدد هزار و ۶۰۸ است، میزان بروز تجمعی هفت شهرستان استان خراسان جنوبی از شاخص کشوری بالاتر و در چهار شهرستان خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان میزان بروز تجمعی از شاخص کشوری پایین‌تر است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha