• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99110704438
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

سردرگمی در پیدا کردن آدرس، رهاورد بازنامگذاری معابر

سردرگمی در پیدا کردن آدرس، رهاورد بازنامگذاری معابر

ایسنا/چهارمحال و بختیاری بازنامگذاری معابر، میادین، محلات و ... مشکلاتی را در آدرس‌دهی برای مسافران، گردشگران و ساکنان غیربومی در شهرها و روستاها به‌وجود آورده است، معمولا ساکنان این مناطق را به همان نام قدیمی می‌شناسند و در آدرس‌دهی نیز از همان نام‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، معمولا خیابان‌ها، میادین، کوچه‌ها، چهارراه‌ها، بلوارها و ... بر اساس ضوابط خاصی نامگذاری می‌شوند، همچنین برخی از این مکان‌های قدیمی پس از سال‌ها از نامگذاری اولیه، بازنامگذاری می‌شوند و نامشان تغییر می‌کند، اما مردم شهرها و روستاهای ساکن این محلات، این مکان‌ها را به همان نام قدیمی می‌شناسند و در آدرس‌دهی نیز از همان نام قدیمی استفاده می‌کنند.

تغییر نام یا بازنام‌گذاری معابر، میادین و ... ممکن است، تبعاتی از جمله سرگردانی برای مسافران و افراد غریبه در شهرها داشته باشد، زیرا معمولا ساکنان محلات مختلف شهر، میادین، معابر و بزرگراه‌های قدیمی شهر را با همان نام قدیمی می‌شناسند و به اسامی جدید پس از گذشت سالیان سال  به نام جدید عادت نکرده‌اند.

ساکنان محلی به‌صورت روزانه از اسامی معابر، میادین، کوچه‌ها و ... استفاده می‌کنند و گذر زمان تعلق شهروندان به آن‌ها به این اسامی را بیش‌تر می‌کند، در گذشته نامگذاری‌ها بر اساس محورهای مختلف صورت می‌گرفت و شهرکرد نیز از این قاعده مثتثنی نبود، اما این روزها برای احترام به شهدا، مشاهیر، قهرمانان ورزشی، هنرمندان شاخص و... اسامی این مکان‌ها به نام این اشخاص تغییر نام پیدا می‌کند.

شاید بشود با تدابیری از جمله درج اسامی قدیمی معابر، بلوارها، چهارراه‌ها و کوچه‌ها در تابلوهای با نام جدید از سردرگمی پیدا کردن آدرس برای مسافران و گردشگران جلوگیری کرد، این موضوع را از سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شهرکرد جویا شدیم که پاسخ مسئول مربوطه به شرح زیر است.

رضا ریاحی، مسئول سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه نامگذاری معابر، میادین و ... یکی از وظایف ذاتی شورای اسلامی شهرها است، اظهار کرد: نامگذاری توسط یک شخص انجام نمی‌شود، معمولا در کمیته‌ای با حضور یکی از اعضای شورای شهر و دستگاه‌های متولی بحث نامگذاری مطرح و مصوب می‌شود، سپس مجدد به صحن شورای شهر ارجاع داده شده و پس از تصویب به شورای نظارت فرمانداری جهت تصویب نهایی و اجرا ارسال خواهد شد.

وی افزود: بر اساس ضوابط و مقررات امکان درج نام جدید و نام قدیم در تابلوهای نامگذاری خیابان‌ها، معابر، میادین و ... وجود ندارد و تنها آخرین اطلاعات در این تابلوها درج می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه عمدتا نام‌های قدیمی محلات، معابر، میادین و ... در حافظه تاریخی مردم ثبت می‌شود، گفت: در تمام کشور این اتفاق رخ می‌دهد که مردم از اسامی جدید استفاده نکنند، معمولا زمان زیادی طول می‌کشد تا مردم به اسامی جدید عادت کنند، زیرا برای نهادینه کردن مسائل فرهنگی زمان نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha