• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110705123
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی برگزاری ۴۲ عنوان برنامه برای گرامی‌داشت دهه‌فجر امسال

پیش‌بینی برگزاری ۴۲ عنوان برنامه برای گرامی‌داشت دهه‌فجر امسال

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، از پیش‌بینی برگزاری ۴۲ عنوان برنامه برای گرامی‌داشت دهه‌فجر امسال خبر داد.

علی کاظمی بعد از ظهر امروز (۷ بهمن‌ماه) در نشست خبری، در تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در ایام‌الله دهه‌فجر، با اشاره به اینکه برای ادامه راه شهدا همه وظایفی داریم که استان زنجان از پیشگامان در این مسیر بوده و هست، اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری همه برنامه‌ها همانند سال‌های گذشته به صورت حقیقی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که زنجان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است، چرا که اولین انقلاب با حضور راهپیمایی زنان زنجانی اتفاق افتاد، تصریح کرد: استان زنجان ۲۹ شهید در دوران انقلاب تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که از این تعداد ۲۸ نفر داخل استان و یک نفر از شهدا خارج از استان به شهادت رسیدند و نیز ۲۰ آزاده سیاسی و ۳۸ جانباز گرانقدر نیز جزو افتخارات استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ۴۲ عنوان برنامه برای گرامی‌داشت دهه مبارک فجر امسال پیش‌بینی شده است که این تعداد برنامه در شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری کنگره ۱۷ هزار شهیده زن با عنوان لشکر فرشتگان هم‌زمان با سراسر کشور، دیدار با خانواده شهدای انقلاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پایش سلامت جامعه هدف در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۱۷ هزار شهیده زن که یک اقدام فرهنگی است، گفت: این کنگره نسبت به معرفی و شناساندن منش و سیره زنان جانباز استان و کشور پرداخته است که طبق آمارها در استان زنجان، ۴۱ نفر شهیده زن که از این تعداد در حال حاضر یک نفر شهیده منطقه جنگی، یک نفر شهدای حج، یک نفر شهیده سلامت و یک نفر شهیده نخبه و نیز ۳۶ نفر شهیده بمباران به ثبت رسیده است.

کاظمی یادآور شد: متاسفانه به شهدای زن کمتر پرداخته شده است، به همین خاطر در صدد هستیم امسال این موضوع را در اولویت قرار دهیم، از این رو قطعاً مراکزی که منتسب به بانوان هستند، از نام بانوان شهید در نام‌گذاری‌ها استفاده خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه از ۱۱ تا ۱۷ بهمن‌ماه امسال هفته فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی برگزار شده و همه این برنامه‌ها تحت‌الشعاع کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha