• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110805460
  • خبرنگار : 50167

با جریمه شدن ۸۰۰ متخلف محدودیت تردد شبانه در یک شب؛

زنجانی‌ها! به کجا چنین شتابان؟

زنجانی‌ها! به کجا چنین شتابان؟

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: طبق آمارهای موجود تردد شبانه خودروها در محدودیت تردد شبانه در یک شب به ۸۰۰ مورد تخلف رسیده که رقم بالایی را نشان می‌دهد.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۷ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، در رابطه با ثابت شدن روند بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: رسوب بیمارستانی کرونا در استان تا چند هفته گذشته کاهش داشت ولی اکنون متوقف شده که به معنای به هم ریختن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان بوده است؛ بنابراین بر رعایت جدی این پروتکل‌ها تاکید می‌شود.

وی در رابطه با افزایش قدرت سرایت ویروس کرونا، افزود: لود ویروس کرونا فوق‌العاده افزایش پیدا کرده و خطرناک شده است، زیرا بالا رفتن لود این ویروس زمان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان نیز افزایش پیدا می‌کند؛ به طوری که اکنون زمان ترخیص هر یک از این بیماران از بیمارستان مشخص نیست.

این مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری هر نوع تجمعی شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: برگزارکنندگان مراسم‌ تجمعی در استان باید بدانند همچنان برگزاری هرگونه مراسم تجمعی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود و در صورت مثبت شدن تست کرونا هر یک از افراد شرکت‌کننده آن فرد مسئول بوده و باید به قانون پاسخ‌گو باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه امروز روند بیماری کرونا در استان نسبتا خوب است، بنابراین اکنون زمان قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با انجام اقدامات لازم و همراهی مردم است، ادامه داد: افراد دارای PCR مثبت در استان باید خود را قرنطینه کنند، نباید این افراد از قرنطینه خارج شوند و افراد زیادی را آلوده کنند.

حقیقی در رابطه با شیوه‌نامه اجرای ایزولاسیون خانگی، اظهار کرد: شیوه‌نامه اجرای ایزولاسیون خانگی مشخص شده و وظایف دستگاه‌های ذی‌ربط نیز مشخص بوده و دستورالعمل ابلاغ خواهد شد، گفتنی است معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در صورت بروز مشکل پاسخ می‌دهد و به صورت مستمر نظارت خواهد کرد.

وی در رابطه با شیوه‌نامه نماز جمعه، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا؛ طبق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده نمازگزاران ابتدا غربالگری خواهند شد و در پایان نیز پایش خواهند شد و اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر اولویت اصلی است.

این مسئول در رابطه با محدودیت تردد شبانه در استان، تصریح کرد: با افزایش تردد شبانه زنجانی‌ها که نشان‌دهنده شرکت در دورهمی‌ها است، طبق آمارهای موجود تردد شبانه خودروها در محدودیت تردد شبانه در یک شب به ۸۰۰ مورد تخلف رسیده که رقم بالایی را نشان می‌دهد، بنابراین نیروی انتظامی تردد خودروها در ساعات مربوط به محدودیت‌های کرونایی جدی بگیرد و بلافاصله پیامک تخلفات به رانندگان ارسال شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مایه شرمندگی است پس از گذشت ۱۱ ماه از شیوع بیماری کرونا در استان شاهد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی فردی، فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک باشیم، گفت: از شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۳۰ هزار تست کرونا در استان انجام شده به این معنا که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۳۰ مورد تست انجام شده که در کشور، رقم بسیار عالی است.

حقیقی با تاکید بر بیماریابی بهنگام کرونا، هدایت و قرنطینه افراد مثبت کرونا و بررسی و رصد نزدیکان افراد مبتلا به کرونا، اظهار کرد: سلامت عموم مردم اهمیت ویژه‌ای دارد و آمارها نشان می‌دهد فرد پی.سی.آر مثبت بدون توجه به مسائل بهداشتی، افراد زیادی را مبتلا می‌کند و همین مسئله مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۱۳۰۰ تخت در نقاهت‌گاه‌های استان، خاطرنشان کرد: جداسازی فرد مبتلا به کرونا از سایر اعضای خانواده بسیار حائز اهمیت است، بنابراین مردم باید همکاری کنند در غیر این صورت ناچار به اجرای قانون برای پیشگیری از ابتلا سایر افراد به کرونا هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha