• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99110805665
  • خبرنگار : 71451

مروری بر زندگی شهید مدافع غلامرضا لنگری‌زاده

مروری بر زندگی شهید مدافع غلامرضا لنگری‌زاده

پس از دو هفته از برگشت خانواده‌اش همانطور که خودش به خانواده‌اش عنوان کرده بود که «شما به سوریه بیایید و برگردید من به شهادت می‌رسم»، در پنجم بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش ایسنا،مراسم سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم  غلامرضا لنگری‌زاده،با روایتگری سردار آزاده حسنی در محل گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

شهید «غلامرضا لنگری‌زاده»، ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در شهر کرمان به دنیا آمد. خداوند پس از سه فرزند دختر و بعد از ۱۰ سال با توسل به امام رضا ‌(ع) به پدر و مادرش،ایشان را عنایت کرد.

وی در نوجوانی پدرش را از دست دادند،چون تنها  پسر بزرگ خانواده بود و نسبت به مشکلات زندگی خانواده احساس مسئولیت می‌کرد،برای همین علیرغم اینکه در زمینه ورزش هم بسیار موفق بود در آن شرایط ورزش را رها کرده و مشغول به کار آزاد در تعویض روغن در شهر کرمان شدند.

غلامرضا در سن ۲۱ سالگی تصمیم به ازدواج گرفت و یکی از ملاک‌های انتخاب همسر آینده‌اش متدین، محجبه و از سادات بودن مد نظرش بود. وی در سال ۱۳۸۶‌ ازدواج کرد که ثمره زندگی مشترک‌شان یک فرزند دختر به نام مونس با ۶ سال سن و یک فرزند پسر شش ماهه است.


او در  شهریور ماه ۱۳۹۶ پس از گذراندن آموزش‌های لازم به سوریه اعزام شد و تا لحظه شهادت به ایران برنگشت، و زمانی که فرزند دوم ایشان به دنیا آمد وی در سوریه در حال انجام وظیفه بود. غلامرضا به دلیل شرایط کاری و احساس  مسئولیت که می‌کرد  پس از تولد فرزندش درخواست کرد تا زمینه حضور خانواده‌اش در سوریه فراهم شود.

سرانجام پس از دو هفته از برگشت خانواده‌شان همانطور که خودش به خانواده‌اش عنوان کرده بود که «شما  به سوریه بیایید و برگردید من به شهادت می‌رسم»، در پنجم بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.پیکر پاکش پس از انتقال به ایران بردوش امت کرمان و بسیجیان ولایت‌مدار کرمان تشیع و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha