• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99110906418
  • خبرنگار : 50212

یک مسئول:

خبری از کمبود مرغ و تخم مرغ در ساوه نیست

خبری از کمبود مرغ و تخم مرغ در ساوه نیست

ایسنا/مرکزی رئیس امور دام مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: هیچ کمبودی در حوزه مرغ و تخم مرغ مورد نیاز مردم در این شهرستان وجود ندارد.

مجید شاه‌پسند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه ۷۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان وجود دارد که در حال حاضر ۲۷ واحد از این تعداد، فعال هستند، اظهار کرد: این تعداد واحد پرورش مرغ گوشتی در حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی کرده اند و هشت واحد از این تعداد نیز مرغ قابل عرضه به ظرفیت ۳۲۱ هزار قطعه به بازار دارند که مجموع تولیدی این واحدها ۶۳۷ تن پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: واحدهای پرورش مرغ گوشتی موظف هستند تولیدات خود را به کشتارگاه‌ها عرضه کرده و در نهایت مرغ به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به قیمت دولتی به مصرف‌کنندگان عرضه شود.

او گفت: خوشبختانه این میزان تولید نیاز مردم این شهرستان را تامین کرده و بنا به تقاضای بازار و مصرف کننده عرضه خواهد شد و هیچ کمبودی در این حوزه وجود ندارد. در صورت تامین نیاز کامل بازار ساوه، مازاد آن صرفا برای مصرف مردم استان مرکزی عرضه می‌شود و به هیچ وجه به استان‌های دیگر صادر نخواهد شد.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی ساوه در ادامه به فعالیت پنج واحد مرغ تخمگذار در شهرستان اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولیدی این واحدها ۴۰۶ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ تخمگذار با حدود تولید سالانه پنج هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ است که هم اکنون تنها سه واحد با ظرفیت ۲۰۶ هزار و ۵۰۰ قطعه فعال هستند و واحدهای فعال روزانه ۹ تن تخم مرغ تولید می‌کنند. این میزان تولید، تمامی نیاز شهرستان با قیمت مصوب هر کیلو ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان را تامین کرده و با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان توزیع می‌شود. مردم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی تخم مرغ را از فروشگاه های تحت نظارت اداره صمت تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ و تخم مرغ شهرستان فراتر از نیاز مردم ساوه است، بیان کرد: کار توزیع مرغ و تخم مرغ دولتی در چند روز اخیر با توجه به دریافت نهاده دولتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی آغاز شده و هیچ کمبودی در عرضه وجود ندارد.

شاه‌پسند، افزود: خوشبختانه با حمایت دولت در خصوص تامین نهاده‌های دولتی مشکل اصلی تولیدکنندگان برطرف شده و تولید مرغ و تخم‌مرغ توجیه اقتصادی داشته و مقرون به صرفه است. قیمت مصوب نیز براساس آنالیز قیمتی که در سطح استان و از سوی ستاد تنظیم بازار صورت می گیرد، اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha