• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99111914427
  • خبرنگار : 30450

رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد

معرفی فناوران برتر پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

معرفی فناوران برتر پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب فناوران مستقر در این پارک به عنوان فناور اول و دوم سال ۹۹ کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

"سید شمس الدین هاشمی" افزود: هر سال در آذرماه سال و همزمان با هفته پژوهش فراخوان معرفی فناور برتر سال استان کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز علمی ارسال می شود و شاخص های معرفی فناور برتر نیز اعلام می شود.
وی تصریح کرد: فناوران برتر بر اساس شاخص هایی از جمله صادرات، تحصیلات فناور ارتباط آن با فناوری، نقش فناور در حل مشکلات و یا رفع نیازهای جامعه، نقش آفرینی موثر فناور در کارآفرینی و اشتغال، میزان تقاضا برای محصول از بازار هدف، سطح آمادگی فناوری و میزان پیچیدگی داوری می شوند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سازگاری با محیط زیست و رعایت الزامات زیست محیطی، کسب استانداردها و مجوزهای لازم،بررسی افتخارات مرتبط با فناوری، بازگشت سرمایه، مستند سازی وبیزنس پلن از دیگر شاخص های موثر در انتخاب فناور برتر است ضمن آنکه متقاضیان نباید در ۵ سال گذشته در این جشنواره عنوانی کسب کرده باشد.
هاشمی تاکید کرد: ۲ فناور برتر از دانشگاه ها و پارک و مراکز رشد و یک فناور نیز از میان دستگاه های اجرایی انتخاب می شوند که امسال دستگاه های اجرایی متقاضی شرکت در این جشنواره نداشتند و در نتیجه امسال تنها ۲ فناور برتر معرفی می شود.
وی ادامه داد: امسال یاسر بی نیاز با "محصول محرک رشد ریشه گیاه"، امین حسین پور با محصول "دنبال کننده خورشیدی"، ناهید شاکری با "داروی سنگ کلیه"، مهرداد جعفری با "اپلیکشن وی"، بابک گلستانی با "آب شیرین کن مغناطیسی" و مجید الهی با فناوری "پیشرانی محرک وسایل نقلیه هواسوز" متقاضی حضور در این جشنواره بودند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: داوری این جشنواره با حضور هشت عضو کمیته فناوری استان انجام شد و در نهایت مهرداد جعفری با اپلیکیشن مسیریاب سخنگوی ( way ) فناور برتر استان در سال ۹۹ شد.
هاشمی تصریح کرد: این اپلیکیشن یک و نیم میلیون کاربر دارد و در سال گذشته بر اساس گزارش بازار رشد هزار درصدی داشته است.
وی اظهار کرد: در حوزه مسیریابی شرکت های شاخص و قدرتمندی حضور دارند اما تیم جوان همکاران جعفری با کمترین امکانات توانسته اند در این حوزه جایگاه قابل قبولی را در کشور به خود اختصاص دهند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ناهید شاکری با کپسول گیاهی درمان سنگ های کلیوی کوچکتر از ۱۰ میلیمتر نیز به عنوان فناور دوم سال ۹۹ کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
به گزارش ایسنا به نقل زا روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، آیین تجلیل از فناوران برتر صبح یکشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و روسای دانشگاه ها در سالن استانداری برگزار شد، این چهارمین سال است که فناور برتر سال کهگیلویه و بویراحمد معرفی می شود.
گفتنی است؛ سال گذشته نیز دو فناور برتر استان از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بودند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha