• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99112116321
  • خبرنگار : 50018

استاندار:

تحریم‌ و کرونا نتوانستند بر غیرت فعالان صنعتی آذربایجان شرقی غلبه کنند

تحریم‌ و کرونا نتوانستند بر غیرت فعالان صنعتی آذربایجان شرقی غلبه کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال گذشته علی‌رغم تحریم‌ها و کرونا، صادرات غیرنفتی استان ۵۰ درصد افزایش داشت، تصریح کرد: تحریم‌ها و کرونا نتوانست بر غیرت تولید کنندگان و فعالان صنعتی این استان غلبه کند؛ به طوری‌که علاوه بر اینکه هیچ واحد تولیدی به علت کرونا تعطیل نشد، بلکه از لحاظ میزان سرمایه گذاری در واحدهای ایجادی و توسعه‌ای رتبه برتر را کسب کردیم.

محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح خط تولید تراکتورهای مدل جدید ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: کشور ما قبل از پیروزی انقلاب، یک جامعه مصرفی، تک‌محصولی و وابسته بود؛ اما اکنون علی‌رغم تمامی تحریم‌های ظالمانه اقتصاد ما به اقتصاد پویا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین اکنون قطب تولید و صنعت هستیم؛ به طوری‌که تنها شیرینی و شکلات ما به ۸۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که تحولات عظیمی در حوزه اقتصادی به وقوع پیوسته است، متذکر شد: قبل از انقلاب اسلامی، کشور ما ژاندارم خلیج فارس بود، اما اکنون به یکی از هفت قدرت برتر نظامی جهان تبدیل شده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ایران در گذشته در حوزه‌های مرتبط با علم و فناوری وابسته به کشورهای دیگر بوده و اسم و رسمی در تولیدات علمی نداشت؛ اما اکنون رتبه ۱۶ جهانی در حوزه علم و فناوری را داریم. 

وی با بیان این‌که چهار درصد از صنایع کشور در آذربایجان شرقی است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، آذربایجان سر ایران است، چراکه شرکت‌های بزرگ اعم از تراکتورسازی، ماشین‌سازی، ایدم، چرخشگر و موتوژن در این استان مستقر شده و در حوزه تولید و صنعت حرفی برای گفتن دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که نرخ بیکاری استان ۹ درصد بوده و از متوسط کشوری پایین تر است، گفت: این همت و غیرت هم استانی‌ها و عشق آن‌ها به کار و تولید است که نرخ بیکاری نسبت به متوسط کشوری در رده پایین تری قرار گرفته است . 

وی تصریح کرد: باوجودتمامی تحریم‌ها جهش تولید در کارخانه تراکتور سازی می‌چرخد و سال گذشته خط تولید جدید در این کارخانه افتتاح کردیم و امروز نیز شاهد افتتاح خط تولید دو مدل تراکتور جدید هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha