• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99112518473
  • خبرنگار : 50225

معاون استاندار خبر داد

تعطیلی مشاغل و اصناف در شهرهای قرمز خوزستان / کنترل مبادی مرزی و فرودگاه‌ها

تعطیلی مشاغل و اصناف در شهرهای قرمز خوزستان / کنترل مبادی مرزی و فرودگاه‌ها

ایسنا/خوزستان معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم اعمال محدودیت‌های سختگیرانه، گفت: اگر به این سبک عمل نشود، قطعا وضعیت خوزستان از این بدتر و کنترل آن مشکل خواهد شد.

ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط شیوع کرونا در خوزستان به گونه‌ای است که امروز رئیس جمهور و وزیر بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا، به مشکلات خوزستان اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سطح کشور تنها استانی که شهرهای قرمز دارد، خوزستان است بنابراین باید فرمانداران شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند که در مدت یک هفته، وضعیت رنگ‌بندی هر شهرستان یک درجه تغییر پیدا کند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم اعمال محدودیت‌های سختگیرانه، تصریح کرد: اگر به این سبک عمل نشود، قطعا وضعیت خوزستان از این بدتر و کنترل آن مشکل خواهد شد.

حیاتی بیان کرد: در شهرهای قرمز تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند بنابراین فرمانداران شهرهای قرمز از همه ظرفیت استفاده کنند تا تنها این گروه شغلی فعالیت کنند و از امشب باید این مقررات اعمال شود.

وی افزود: در شهرهای نارنجی نیز گروه‌های شغلی یک و ۲ و در شهرهای زرد گروه‌های شغلی یک، ۲ و ۳ اجازه فعالیت دارند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان تصریح کرد: قبول داریم که اصناف متضرر شده‌اند اما انجام دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برای حفظ سلامت مردم، اولویت نخست ما است. اگر در طول یک هفته وضعیت شهرها تغییر پیدا کند قطعا به تبع آن اصناف نیز اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: محدودیت‌ها باید اعمال شوند تا از این شرایط عبور کنیم. پلیس راهور باید هم از طریق دوربین‌ها و هم به صورت کنترل خیابانی، کنترل تردد را انجام دهد و برخورد کند تا مردم متوجه شوند از ساعت ۲۱ به بعد حق تردد ندارند.

حیاتی با بیان اینکه ایست و بازرسی ناجا و بسیج باید فعال شوند، گفت: محدودیت‌ها در مکان‌های برگزاری مراسم عمومی و پارک‌ها باید اعمال شود و پارک‌ها باید خاموش شوند. کنترل مبادی مرزی و فرودگاه‌ها نیز باید مد نظر قرار داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود ویروس‌های جهش یافته جدید به کشور، اکنون اولویت اول سلامت مردم است و نباید اجازه داده شود وضعیت از این بدتر شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: برخی از اصناف از نظر اقتصادی متضرر می‌شوند که قطعا ستاد ملی مقابله با کرونا بسته‌های حمایتی برای این گروه‌ها در نظر می‌گیرد.

حیاتی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: اگر این طرح به خوبی اجرا شود از بروز بیماری جلوگیری خواهد شد. اکیپ‌های استانداری خوزستان نیز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های اجرایی و فرامانداری‌ها را می‌سنجند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha