• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99112619212
  • خبرنگار : 50189

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد

لزوم تشکیل شورای هماهنگی صنعت و دانشگاه در کشور

لزوم تشکیل شورای هماهنگی صنعت و دانشگاه در کشور

ایسنا/کرمان عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به لزوم تشکیل شورای هماهنگی صنعت و دانشگاه در استان ها گفت: اگر بتوانیم در سطح استان ها این کار را انجام دهیم توزیع عادلانه براساس امکانات، منابع انسانی، تجهیزات ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار می‌شود و این مسئله موجب خواهد شد که صنعت و دانشگاه پای کار آیند و اساتید دانشگاه احساس کنند که پشتوانه دارند.

دکتر"محمدمهدی زاهدی" در مراسم کلنگ زنی ساختمان پژوهکشده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه کارگرهی در زمینه آمایش سرزمین تشکیل داده ایم، اظهار کرد: این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شده و به تصویب نهایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مباحث مدیریتی، کیفی و اثربخشی آمایش، قانونی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده که در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: این قانون تحت عنوان جهش تولید در رابطه با علم و فناوری است و یکی از موادی که در این قانون قرار داده ایم مسئله ارتباط صنعت و دانشگاه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: بر اساس این قانون هر واحد صنعتی که می خواهد در کشور ایجاد شود حتما باید دارای واحد آرا اندیش با مشارکت دانشگاهی که می خواهد در آن واحد ایجاد شود، باشد و در کارگروه یا کمیته ارتباط صنعت با دانشگاه از صنایع مهم استان عضویت داشته باشند و فعالیت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرما و راور در مجلس، وی ضمن ارائه پیشنهاد در خصوص ضرورت توافق بین وزارت علوم و وزارت کشور اظهار کرد: با این توافق شورای هماهنگی صنعت و دانشگاه را می توانیم زیرنظر استانداران در کشور ایجاد کنیم و این توافق بین دو وزیر علوم و کشور بسیار کارگشا خواهد بود.

زاهدی افزود: اگر بتوانیم در سطح استان ها این کار را انجام دهیم توزیع عادلانه براساس امکانات، منابع انسانی، تجهیزات ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار می‌شود و این مسئله موجب خواهد شد که صنعت و دانشگاه پای کار آیند و اساتید دانشگاه احساس کنند که پشتوانه دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ممکن است دانشگاهی این ارتباط را با خارج از استان برقرار کند، عنوان کرد: ما این کارگروه را در سطح استان برقرار می کنیم به ویژه آنکه استان کرمان قطب معدن است و تا چند سال آینده قطب فولاد نیز خواهد شد.

وی در خصوص کارگروه کیفیت بخشی با بیان اینکه این کارگروه یک بحث عام است، بیان کرد: زمانی که کیفیت بخشی مد نظر باشد، درس ها و محتوا متفاوت تر و اثربخشی و مهارت آموزی بیشتر می شود؛ بنابراین در زمینه کیفیت باید در خصوص آمایش تجدید نظر اساسی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۳:۵۵

جناب دکتر زاهدی، اکثر دانشگاههای دولتی به جز دانشگاههای سر شناس و دانشگاههای تهران، بقیه همیشه و خصوصآ در ایام کرونا بسیار ضعیف عمل کردند. واقعاً هیات علمی ما حرفی برای گفتن ندارند. به جای اینکه دردی از مردم کشور خود دوا کنند فقط به فکر جیب خود هستند. واقعاً این بزرگان کار مقدس معلمی را با تجارت اشتباه گرفته اند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۳:۵۸

ای کاش در کشور ما هم مثل بقیه جای دنیا، هیات علمی به جای اینکه همش چشمشان به دست دولت و جیب مردم باشد، خودشان کارآفرینی می کردند هم برای خودشان و هم مردم شان، شغل و پول می افریدند. و این قدر پول پول نمی کردند. واقعا زشت است.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۰۰:۰۱

هیات علمی بزرگوار جز این که کتاب را باز می کنید و از روی مطالب کتاب می خوانید و فرمولها را باز نویسی می کنید چه هنر دیگری دارید؟ حرف من راست است، چون اگر واقعا عالم به علم خود بودید، اشتغال زایی می کردید و دست 4 نفر بدبخت را هم می گرفتید. و چشمتان به خزانه دولت نبود.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۰۰:۰۴

آقایان هیات علمی درس خوانده اند که به مردم کشور خود خدمت کنند یا...؟ واقعا در این ایام کرونا شد که آقایان بگویند ما یک ماه حقوق مان را تقدیم به مشاغل آزاد می کنیم که همگی به طریقی از کرونا آسیب دیده اند یا افرادی که شغل خود را کلا از دست داده اند یا نه فقط پول پول می کنند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۰۰:۰۷

اعضای هیات علمی 1 سال سرکار نیامده اند وحقوق شان را هم می گیرند تازه همش طلب کارند. چقدر از مشکلات مملکت خود و یا حتی شهر خود را حل می کنند. یا نه فقط مقاله می نویسند تا رتبه بگیرند و حقوقشان بالا و بالاتر برود. خسته نباشید.