• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99112720339
  • خبرنگار : 50204

ضرورت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای انبار اموال تملیکی استان مرکزی

ضرورت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای انبار اموال تملیکی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در انبارهای اموال تملیکی در اسرع وقت تاکید کرد.

بهروز اکرمی روز دوشنبه ۲۷ بهمن در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی اظهار کرد: کالاهای قاچاق انبار شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کوتاه‌ترین زمان به فروش برسد یا راهکاری برای ساماندهی آنها در نظر گرفته شود. نگهداری این اموال هزینه های زیادی به همراه دارد و در برخی موارد نیاز نیست منتظر صدور حکم ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه لوازم بهداشتی و مواد غذایی موجود درانبارها فاقد گواهی مبداء هستند در نتیجه دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند مجوز فروش در داخل کشور را صادر کند، بنابراین باید از روز نخست برنامه ریزی لازم جهت جمع آوری این کالاها صورت گیرد تا مدت زیادی در انبار نماند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: همچنین نهادهای قضایی و انتظامی باید با تعامل و همکاری اداره کل اموال تملیکی استان اقدامات لازم را در خصوص تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در انبار اموال تملیکی انجام دهند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ۲۳ دی تا ۲۴ بهمن در سطح استان مرکزی ۳۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق شامل ۱۸۲۰ دستگاه ماینر به ارزش ۱۸ میلیارد تومان، لوازم یدکی خودرو به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، ۱۰۹ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۶۱ دستگاه لوازم خانگی و ... کشف شده است.

محمدعقیل سلگی بیان کرد: در این خصوص ۱۲۷ پرونده تشکیل و ۱۲۷ نفر دستگیر و ۶۳ دستگاه خودرو توقیف شده است. همچنین در این مدت ۲۷ دستگاه خودروی شوتی نیز توقیف شده است.

امیر محمدپور رئیس سازمان اموال تملیکی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان مرکزی در زمینه حجم کالاهای انبار شده جزو ۸ استان نخست کشور است، گفت: در سال جاری در استان ۹۰۰ پرونده در سازمان تشکیل شده که بیشترین تعدد پرونده در سال های گذشته بوده است. از سال گذشته تاکنون ۵۰ میلیارد کالا به فروش رسیده که ۴۰ میلیارد آن مربوط به سال جاری است.

وی افزود: ورود کالا به سازمان راحت اما خروج آن نیازمند مجوزهای لازم و صدور حکم است و پیش از صدور حکم نمی توان اقدامی انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha