• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99112820529
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

بیشترین پروانه استاندارد صادره متعلق به مصالح ساختمانی است

بیشترین پروانه استاندارد صادره متعلق به مصالح ساختمانی است

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: صنعت مصالح ساختمانی با ۳۳ درصد بیشترین سهم تعداد پروانه‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است.

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، با صدور ۴۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و یک فقره پروانه استاندارد تشویقی برای فرآورده‌های جدید تولید شده در صنایع استان زنجان، موافقت شده است.

وی با بیان اینکه این اداره‌کل با تحقق ۶۸.۵ درصدی برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده در زمینه صدور و تمدید پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد از ابتدای سال‌جاری تاکنون، در حمایت از صنایع کوچک و بزرگ استان گام برداشته است، افزود: صنعت مصالح ساختمانی با ۳۳ درصد، بیشترین سهم تعداد پروانه‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است و صنایع ‌غذایی، مکانیک و فلزشناسی و شیمایی نیز به ترتیب با ۳۱، ۱۳ و ۱۱ درصد آمار تعداد پروانه‌های صادره را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: طی این مدت، با تمدید و تجدید ۲۷ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد نیز موافقت شده و شهروندان در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد موضوع را از طریق سامانه ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات اداره‌کل استاندارد استان زنجان اطلاع دهند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: استاندارد می‌تواند افق‌های آینده را برای کشور روشن کند و کم‌ترین سود آن، انضباط و پویایی در امور است. با استانداردسازی فعالیت‌ها در ادارات، می‌توان مشکلات بر سر راه مدیریت را حل کرد و بسیار مهم است در این راه نظارت‌ها را جدی‌تر گرفت.

کارگرزاده با بیان ‌اینکه طبق ‌قانون، عرضه‌ برخی‌ از کالاها، نیازمند دریافت پروانه کاربرد ‌علامت ‌استاندارد اجباری است و نمی‌توان این نوع از محصولات را بدون نشان استاندارد در بازار توزیع کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس‌ قانون، محصولاتی ‌که ‌نیازمند دریافت پروانه کاربرد ‌علامت ‌استاندارد ‌اجباری است، باید توسط‌ بازرسان ‌و ‌آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، مورد بررسی و آزمون قرار گیرد که در صورت اخذ مجوزهای لازم، اجازه عرضه در بازار را خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha