• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99112922237
  • خبرنگار : 50187

با حضور استاندار کرمان؛

پروژه های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر ریگان افتتاح شد

پروژه های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر ریگان افتتاح شد

ایسنا/کرمان عصر امروز ۲۹ بهمن ماه با حضور استاندار کرمان و مسئولان شهرستان ریگان پروژه های درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر ریگان افتتاح و کلنگ زنی شد.

دکتر«علی زینی وند» استاندار کرمان در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های درمانی و امدادی شهرستان ریگان بیان کرد: عملیات اجرای طرح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان در شرق استان کرمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حوزه نرماشیر فهرج و ریگان امروز به خدمت مسئولان و مردم رسیدیم که جمعیت هلال احمر در ریگان چند طرح کاربردی امدادی و درمانی داشت.

زینی وند افزود: راه اندازی طرح مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر در منطقه ضرورت داشت که ضمن اجرای این طرح، هم اکنون مردم از آن بهره می‌برند و اقدامی ارزنده و بسیار مهم بود که خوشبختانه امروز ساختمان آن را در شهر کلنگ زنی کردیم.

وی اظهار کرد: با توجه به طول جاده‌های استان و حادثه خیزی آن به مرکز امداد و نجات جاده ای در استان بیشتر نیاز داشتیم که در محور ریگان - ایرانشهر که یکی از جاده های پرتردد کرمان محسوب می شود، عملیات احداث این پایگاه ضروری به نظر می‌رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار کرمان گفت: عملیات اجرای طرح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان در شرق استان کرمان آغاز شده که این طرح می تواند خدمات مهمی در این محور ترانزیتی به مردم ارائه کند.

وی افزود: مردم این مناطق مشکلات زیرساختی همچون مبلمان و زیرساخت‌های شهری دارند و مقرر شد تا حد توان استانداری کرمان، در بودجه سال آینده تقویت شود.

زینی وند افزود: همچنین معادن بزرگ و صنایع استان بخشی از مسئولیت اجتماعیشان را در راستای تقویت این مناطق به‌کار گیرند، البته اتفاق دیگری در این مناطق افتاد که بحث لایروبی رودخانه ها بود و مناطقی از این حوزه را سیل تهدید می‌کرد لذا لایروبی تا اندازه‌ای خطر سیلاب را کاهش داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در حاشیه آیین افتتاح کلینک توانبخشی و کلنگ زنی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان افزود:  ۶۸۰ نفر معلول جسمی و حرکتی در شهرستان ریگان زندگی می کنند که ۴۰۰ نفر از آن ها کودکان هستند. 

«رضا فلاح» با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده های ریگانی فرزندانشان دچار بیماری CP هستند، افزود: بیماران زیادی برای درمان به مرکز کاردرمانی جمعیت هلال احمر در شهرستان بم مراجعه می کردند که اکنون با افتتاح این کلینیک، مراجعه کنندگان با کمترین هزینه می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت بخش کاردرمان از ابتدای خردادماه سال جاری بیان کرد: اکنون کلینیک توانبخشی جمعیت هلال احمر ریگان با ارزش ریالی ۵۵۰ میلیون تومان توسط جمعیت هلال احمر و کمک خیرین مجهز شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه روزانه ۲۷ کودک در این مرکز مورد معالجه قرار می گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون ۴ کودک پس از سال ها موفق شدند به تنهایی گام بردارند و همچنین در بخش گفتاردرمانی نیز ۳ کودک معالجه شدند.

فلاح با اشاره به این که تعرفه های این مرکز ۳۰ درصد کمتر از تعرفه های بخش خصوصی است، افزود: بسیاری از خانواده های نیازمند و تحت پوشش بهزیستی با مراجعه به این مرکز و پرداخت هزینه کمتر می توانند فرزندان شان را معالجه و درمان کنند.

وی همچنین در حاشیه کلنگ زنی پروژه عمرانی پایگاه امدادونجات بین شهری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محور ریگان ایرانشهر گفت: در این محور مواصلاتی به دلیل قاچاق انسان و سوخت بیشترین حوادث جاده ای رخ می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: این پایگاه با هدف امدادرسانی سریع و به موقع با هدف کاهش تلفات جانی در این محور احداث می شود. 

گفتنی است: ساختمان جدید مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان با هدف تکمیل بخش های مختلف توانبخشی توسط استاندار کلنگ زده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha