• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99120301702
  • خبرنگار : 50182

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خطاب به شهرداران:

شهر را شاداب کنید، اما محلِ تجمع درست نکنید/ لزوم تشدید نظارت بر آرامستان‌ها

شهر را شاداب کنید، اما محلِ تجمع درست نکنید/ لزوم تشدید نظارت بر آرامستان‌ها

ایسنا/کرمانشاه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم شاداب سازی شهرها در ایام نوروز گفت: نباید در این ایام اِلمان یا مکانی ایجاد شود که موجب تجمع و ازدحام و شیوع بیماری شود.

مهرداد سالاری در نشست امروز (سوم اسفند) شهرداران استان با بیان اینکه اسفند، ماهِ پُرکاری برای شهرداران است، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، سال سختی برای شهرداران بود و ماه پایانی سال هم به جهت پرداخت حقوق و پاداش پایان سال سختی های بیشتری دارد.

وی افزود: ا ین انتظار هست که شهرداران همه توان مدیریتی خود را بکار گرفته و با تامین منابع اجازه ندهند هیچ کارگر و نیروی شهرداری شب عید دست خالی خانه برود.

سالاری با اشاره به وجود بیماری کرونا گفت: امسال عید باید پاکسازی و زیباسازی شهرها بگونه ای متفاوت انجام شود و هم حال و هوای شهر باید شادابی و نشاط را به شهروندان منتقل کند و هم نباید المان یا محلی ایجاد شود که باعث تجمع مردم و شیوع بیماری شود.

وی افزود: شاداب سازی محیط شهری باید بصورت پراکنده صورت گیرد تا ضمن ایجاد شادابی و نشاط در شهر از تجمع مردم پیشگیری کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: شهرداران باید به نظافت اطراف شهر هم توجه کرده و حتما نخاله ها و زباله های اطراف شهرها را هم جمع آوری کنند.

سالاری همچنین با اشاره به نزدیکی پنجشنبه آخر سال و پنجشنبه غریبان گفت: در همین راستا مدیریت آرامستان ها به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از پیش ضروری است.

وی برگزاری هرگونه نمایشگاه عرضه کالا در روزهای پایانی سال را ممنوع دانست و افزود: فعالیت دستفروشان هم در روزهای پایانی سال در سطح شهرها باید مدیریت شود، طوری که باعث ایجاد تجمع و شلوغی نشود.

سالاری از تمام شهرداران خواست تا برنامه های خود را برای عید نوروز از قبل به معاونت عمرانی استانداری ارسال کرده و در صورت موافقت این معاونت انجام دهند و پس از عید نوروز هم تمامی شهرداران باید گزارش کاری خود را به این معاونت تحویل دهند.

شهرداران نباید له یا علیه هیچ کاندیدایی جهت گیری داشته باشند

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه  دراین جلسه همچنین به نزدیکی ثبت نام انتخابات شوراها هم اشاره کرد و افزود: در این انتخابات برخی اعضای فعلی شوراها هم ثبت نام خواهند کرد و شهرداران باید از هرگونه جهت گیری له یا علیه کاندیداها به طور جد خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست برخی شهرداران به تشریح مشکلات حوزه شهری خود پرداختند و علی حمیدی تبار شهردار اسلام آبادغرب در این جلسه با اشاره به گرفتاری های بسیاری که کرونا برای شهرداران ایجاد کرده اشاره کرد و افزود: در پی تعطیلی یکی دو ماهه عمده کسب و کارها، منابع درآمدی شهرداری ها دچار مشکل شد و ما که تا اول مهر در پرداخت حقوق پرسنل به روز شده بودیم، هم اکنون با تاخیر در پرداخت مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در ماه پایانی سال هستیم و علاوه بر حقوق، عیدی و پاداش پایان سال هم باید پرداخت شود و در همین راستا نیازمند مساعدت هستیم.

شهردار صحنه هم در این جلسه با اشاره به دردسرهای کرونا گفت: هر بار که موج این بیماری را داریم فشار بر شهرداری ها مضاعف تر می شود و در اسفندماه به جد نیازمند کمک برای پرداخت حقوق پرسنل هستیم.

رضایی به مشکلات خودروهای فرسوده شهرداری صحنه هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر خودروهای آتشنشانی و خودروهای حمل زباله شهر صحنه به شدت فرسوده شده اند و نیازمند مساعدت مالی برای نوسازی این خودروها هستیم.

شهردار ماهیدشت هم در این جلسه از نیاز شهرداری به تخصیص بیشتر اعتبارات عمرانی گفت و افزود: در بحث اختصاص قی رایگان هم شهرداری ماهیدشت نیازمند مساعدت ویژه است.

وی افزود: در سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استان در همین سالن قول گرفتیم که برای نوسازی خودروهای فرسوده شهرداری یک سوم اعتبار توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تامین شود، یک سوم توسط شهرداری هایی که متقاضی دریافت ماشین آلات نو هستند و یک سوم هم توسط استانداری تامین شود، اما متاسفانه هرچه پیگیری کردیم این سازمان تمایلی به پرداخت سهم خود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha