• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99120604431
  • خبرنگار : 50037

مسئول اتحادیه قنادان اسدآباد:

قیمت کیک‌های سفارشی توافقی است

قیمت کیک‌های سفارشی توافقی است

ایسنا/همدان مسئول اتحادیه قنادان اسدآباد گفت: در مناسبت های مختلف قیمت انواع کیک و شیرینی به جزء کیک های سفارشی با قیمت مصوب عرضه می شود و هیچ گونه افزایش قیمت در این رابطه وجود ندارد و تنها قیمت کیک های سفارشی براساس سفارش مشتری توافقی است.

فرامرز لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قیمت کیک های سفارشی در غیر از مناسبت ها نیز بین مشتری و شیرینی پزی ها توافقی است، افزود: براساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها سالی یک بار شیرینی پزی ها و قنادان اجازه افزایش قیمت دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه کمبود مواد اولیه و نوسانات قیمت یکی از مهمترین مشکلات قنادی ها و شیرینی پزی های سطح شهرستان اسدآباد به و تبع دیگر قنادان و شیرینی پزی ها سراسر کشور به شمار می رود، تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۲۳ واحد شیرینی پزی و قنادی است که از ابتدای سال تاکنون مشکلاتی چون نوسانات قیمت، کمبود مواد اولیه، افزایش قیمت مواد اولیه، کاهش مشتریان و نیز کرونا موجب شده که چهار واحد از قنادی ها تعطیل شوند.

لطیفی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی قیمت انواع کیک و شیرینی نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: به نسبت سال گذشته و نیز شرایط قبل از کرونا میزان مشتریان شیرینی فروشی ها و قنادی های شهرستان اسدآباد به نصف تقلیل داشته است.

مسئول اتحادیه قنادان اسدآباد در ادامه متضرر شدن قنادی ها به علت نوسانات قیمت مواد اولیه را از دلایل تعطیلی قنادی ها برشمرد و یادآور شد: اکثر قنادی ها و شیرینی فروشی ها برای ادامه فعالیت خود بر سر دو راهی قرار گرفته اند و سرگردانند.

وی با بیان اینکه همواره موارد  بهداشتی در قنادی ها و شیرینی فروشی ها با حساسیت بالایی رعایت می شود و قبل از کرونا نیز رعایت موارد بهداشتی به نحو احسن انجام می گرفت، یادآور شد: یک ماه پیش ۴۰ تن سهمیه شکر تنظیم بازار اداره صمت شهرستان برای قنادی ها و شیرینی پزی ها، گرده پزی ها و بستنی فروشی ها درنظر گرفته شد که در همین راستا ۲۲۶ میلیون تومان به حساب کارخانه  قند هگمتانه برابر با کیلویی ۶۶۰۰ تومان واریز شد که چند روز پیش این کارخانه به علت نوسانات و افزایش قیمت شکر پول را به حساب اتحادیه بازگردانده و سهمیه شهرستان جذب نشد که در این رابطه هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم و این امر موجب گلایه مندی واحدهای شیرینی پزی و قنادی ها شده است.

مسئول اتحادیه قنادان اسدآباد در پایان مطرح کرد: در حال حاضر علاوه بر ۲۳ واحد شیرینی پزی و قنادی، تعداد ۱۲ بستنی فروشی، شش کافی شاپ، ۱۳ گرده پزی، سه واحد فلافلی و ۴۱ واحد ساندویچی در شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha