• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99121107823
  • خبرنگار : 50212

فرماندار ساوه عنوان کرد

جذب نیروی انسانی با تاکید بر مهندسی فرهنگی زمینه‌ساز تحقق طرح تحول آموزش‌وپرورش

جذب نیروی انسانی با تاکید بر مهندسی فرهنگی زمینه‌ساز تحقق طرح تحول آموزش‌وپرورش

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: جذب نیروی انسانی کارآمد در نظام تعلیم و تربیت با تاکید بر مهندسی فرهنگی از بسترهای مهم تحقق طرح تحول در نظام آموزش و پرورش است .

علی میرزایی امروز یازدهم اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: بزرگترین و دشوارترین موضوعی که انسان با آن روبروست تعلیم و تربیت است که عامل اصلی رشد و توسعه و ارتقاء استاندارد زندگی است.

وی گفت: اصلی ترین موضوع در تعلیم و تربیت هم در حوزه های پرورشی و فرهنگی است و مهمترین موضوع مد نظر این معاونت مسئله کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و ایجاد انگیزه و تعالی بخشی است.

میرزایی به ضعف در کار تیمی و گروهی در حوزه فرهنگی پرداخت و گفت: سطح هوش و ضریب هوشی دانش آموزان ساوجی بسیار بالاست و میزان قبولی در آزمون سراسری و استعدادهای درخشان دلیلی بر این مدعاست، پس باید این استعدادها را شکوفا کرد و شکوفایی استعدادها نیازمند تامین زیرساخت و کار تیمی و گروهی است.

وی ارتقای سرانه فضای آموزشی در ساوه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ساوه با دارا بودن بزرگترین شهر صنعتی کشور و به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان از کمترین سرانه آموزشی برخوردار است.

رییس شورای آموزش و پرورش ساوه جذب نیروی انسانی بومی و ماندگاری آنان در ارتقای سطح کیفی آموزشی و ایجاد فضاهای آموزشی را از ضروریات دانست و با تاکید بر بومی گزینی در ساوه گفت: ساوه کانونی برای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی با برخورداری از زیرساخت های تفریحی و فرهنگی است و باید از استعدادهای دانش آموزان استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرورش ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه دارای ۵۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و دو هزار و ۶۵۰ پرسنل است که در ۲۸۵ مدرسه فعالیت دارند و این شهرستان از نظر آماری رتبه دوم استان را در این حوزه از آن خود کرده است.

ابراهیم فراشیانی رشد سالانه تعداد دانش‌آموزان را حدود ۱۲۰۰ نفر در سال عنوان کرد و با بیان اینکه ساوه رتبه نخست رشد سالانه دانش آموزان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تعدد قومیتی به دلیل مزیت مهاجرپذیری، سابقه کار حوزه پرورشی و تربیتی در شهرستان را صد چندان کرده است.

وی بیان اینکه آموزش و پرورش ساوه حدود ۲۵ درصد کمبود نیروی انسانی دارد، افزود: رشد صعودی دانش آموزان، تامین فضاهای آموزشی و نیروی انسانی شهرستان را با چالش جدی مواجه کرده است، البته قدردان تلاش ها و زحمات فرهنگیان و معلمان در حوزه تعلیم و تربیت هستیم و نمی توان این مهم را نادیده گرفت. آنها با تمام کاستی ها در اکثر حوزه ها خوش درخشیدند و با وجود تنگناهای متعدد ساوه رتبه نخست هدایت تحصیلی در راستای سند تحول بنیادین را با تاکید بر هدایت دانش‌آموزان به رشته های مهارت محور در سطح استان کسب کرده است.

فراشیانی در ادامه از فضای مجازی شاد به عنوان شاهکار وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و افزود برگزاری محافل قرآنی مدرسه ای و اجرای فعالیت های فرهنگی تربیتی و پرورشی از طریق فضای مجازی شاد از برنامه های آموزش و پرورش در شرایط کرونایی بود.

وی در ادامه گفت: اگر در حوزه تربیتی و پرورشی سرمایه گذاری کنیم با چالش‌های آسیب های اجتماعی روبرو نخواهیم شد ولی در شهرستانی که با کمبود ۲۵ درصدی نیرو روبرو هستیم نمی‌توان کار تخصصی کیفی در حوزه تربیتی انجام داد. در حوزه آموزشی نیز کمبود نیروی انسانی داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: ساوه شهرستانی است که سالیان متمادی رتبه برتر جشنواره خیرین مدرسه ساز را به خود اختصاص داده است، اما با رشد چشمگیر دانش آموزان نگاه مسئولین و مجمع خیرین را باید به تامین مدرسه مورد نیاز آموزشی و فضاهای تربیتی که مغفول مانده است جلب کرد.

به گزارش ایسنا، ایجاد انگیزه برای فرهنگیان جهت آموزش بهینه در فضای مجازی شاد، تسریع در پرداخت حق الزحمه، برخورداری  ساوه از نقاط تفریحی و اردویی و لزوم بهره گیری از این ظرفیت ها، تقویت برنامه های فرهنگی و تربیتی و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.