• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99121309749
  • خبرنگار : 50029

معاون وزارت آموزش و پرورش:

مدیریت و راهبری مدارس چالش مهم دوران کروناست

مدیریت و راهبری مدارس چالش مهم دوران کروناست

ایسنا/فارس معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه شیوع همه‌گیری کرونا آموزش و پرورش فعال بود، مدیریت و راهبری مدارس را چالش مهم این دوران دانست.

علیرضا کمرئی چهارشنبه ۱۳ اسفند در آیین افتتاح همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» در شیراز با بیان اینکه در باب آموزش در دوران کرونا می‌توان چالش‌هایی را احصاء کرد، افزود: با شروع بحران کرونا همچون دیگر نظام‌های آموزشی به داشته‌های خود اکتفا کردیم و با توجه به امکانات چهار راهبرد اصلی به کمک سیستم آموزشی آمد.

او ادامه داد: در اولین قدم با تکیه بر تجربه‌های اندک معلمان، آموزش در پیام‌رسان های داخلی و خارجی آغاز شد و آموزش و پرورش به سرعت آموزش دروس در تلویزیون را آغاز کرد و آن را به صورتی فراگیر عمق بخشید و سعی کرد کیفیت آموزش را ارتقا دهد.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین پلت‌فرم مجازی را راه‌اندازی کردیم و این امکان فراهم شد که آموزش ملی به امکاناتی در سطح جهانی دسترسی یابد؛ همچنین نگارش و توزیع درسنامه ها از راهبردهای آموزشی دوران کرونا بوده است.

کمرئی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های جهانی اختیاری شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس را مسئله مشترک نظام‌های آموزشی دنیاست، ادامه داد: اخیرا تجربه‌های جهانی را با عنوان نقاط مشترک تلخیص و منتشر کرده‌ایم که مقایسه آنها نشان می‌دهد آموزش و پرورش در این دوران فعال بوده است.

او با بیان اینکه مدیریت و راهبری مدرسه از چالش‌های این دوران است که باعث بر هم خوردن نظم پیشین شد، عنوان کرد: بدین ترتیب در پی پاسخ به این پرسش بودیم که چگونه باید گروه بندی کرد، بهداشت را افزایش داد و اجتناب خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان در مدرسه را مدیریت کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین از تدریس و نظارت و راهنمایی بر تدریس در کلاس درس باعنوان چالش‌ دیگری در عرصه آموزش یاد کرد و گفت: مهارت‌ها و قابلیت‌های معلمان، جذابیت تدریس، خلاقیت و روش‌های حل مسئله و نظایر آن باید برای معلمان در فضایی جدید تحلیل می‌شد و عمدتا روش‌های سنتی در کلاس‌های درس در فضای مجازی محوریت نداشت. 

به گفته کمرئی، استفاده از زمان، عنصر دیگری بود و این پرسش‌ها را مطرح می‌کرد که با اتکا به اینکه آموزش در فضای مجازی است آیا باید زمان آموزش را کاهش دهیم یا نه که درنهایت کاهش زمان آموزش به  ۲۵ دقیقه در فضای مجازی تایید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.