• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99121410883
  • خبرنگار : 50093

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران:

درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد

درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد. نمایشگاه، فروشگاه نیست. اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

علی یارمحمدیان در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند سایر صنایع ایجاد درآمدزایی می‌کند. برگزاری نمایشگاه‌ها موجب رونق تولید و اقتصاد می‌شود. صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند. پیش از بحران کرونا پیش‌بینی سفر ۲۱ میلیون توریست به دبی شده بود که قطعا ایران هم می‌تواند از این ظرفیت‌ به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: گردهمایی تمام صنایع و صنوف مختلف در نمایشگاه‌ها موجب ایجاد خلاقیت و تبادل اطلاعات میان صنایع خواهد شد. چینی‌ها در اکثر نمایشگاه‌های دنیا حضور دارند که همین امر سبب افزایش تولید، صادرات، نقدینگی، اقتصاد و توسعه اقتصادی در این کشور شده است. برگزاری نمایشگاه‌ها درآمدزایی زیادی برای شرکت‌های هواپیمایی، مراکز اقامتی، تفریحی، گردشگری و توریستی به همراه دارد.

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران تصریح کرد: تولید و فروش به همراه بازاریابی حاصل می‌شود. اگر می‌خواهیم به این مهم دست یابیم باید در گام نخست به بازاریابی در صنعت مورد نظر توجه کنیم. سایت‌ها، برگزارکنندگان، مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان چهار ضلع صنعت نمایشگاهی هستند که دولت‌ها نیز باید در این چهار ضلع مشارکت و همراهی داشته باشند.

یارمحمدیان یادآور شد: در کشورهایی همچون ایران، مشارکت دولت فقط در سایت‌ها بوده و در سه حوزه دیگر همکاری ندارند در حالی که دولت‌ها با دخالت در سایر موارد به دلیل ایجاد چالش‌هایی گوناگون، باعث آسیب‌پذیری و دلخوری فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند. 

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران تاکید کرد: هنوز در بسیاری از استان‌های کشور نمایشگاه برگزار نمی‌شود. به‌طور کامل از ظرفیت استان‌های مرزی استفاده نمی‌شود که بابت بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان به صنعت نمایشگاهی از آنان گلایه‌ داریم. هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه، فروشگاه نیست، بلکه محلی برای طلاقی تولیدکننده و مصرف‌کننده بوده که نباید به این صنعت کلیدی به عنوان یک صنف کوچک نگاه شود. اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha