• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99121410981
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار اردبیل:

تغییر کاربری فضای سبز ممنوع است

تغییر کاربری فضای سبز ممنوع است

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: تغییر کاربری فضای سبز در شهر اردبیل ممنوع است و هیچ کس در این زمینه حق صدور مجوز ندارد.

مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه 14 اسفندماه در مراسم هفته درختکاری در اردبیل اظهار کرد: نسبت به پایداری کاربری فضای سبز همه باید حساس باشیم و اجازه ندهیم تا شرایط سختی در اردبیل برای تنفس عمومی شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در طرح تفصیلی برای توسعه فضای سبز جانمایی یک کار سخت و دشواری است ولی با همت و همراهی و مشارکت عموم مردم می‌توان در قالب بسته‌های تشویقی به توسعه این بخش امیدوار بود.

فرماندار اردبیل گفت: در سال‌های اخیر با همت شهرداری در شهر اردبیل چهره فضای سبز، چهره‌ای متفاوت شده به گونه‌ای که این فرآیند باید با برنامه‌ریزی اصولی ادامه پیدا کند.

امامی یگانه افزود: هر چند در شهر اردبیل از میانگین سرانه فضای سبز کشور فاصله داریم اما همت جمعی و مشارکت پررنگ مردم در این حوزه می‌تواند ما را امیدوار به تقویت و بالا رفتن سرانه فضای سبز در شهر اردبیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ افزایش 60 درصدی اعتبارات برای سال آینده در این بخش نوید تحولی جدی در این حوزه می‌دهد که امیدواریم با برنامه‌ریزی درست در این راستا حرکتی قابل قبول و عامه‌پسند را شاهد باشیم.

امامی یگانه اجرای کمربند سبز را ضرورت انکارناپذیر برای توسعه شهر اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: کمربند سبز جز قوانین هوای پاک است و با یک برنامه‌ریزی درست و اقدام کارشناسی و رعایت الزامات قانونی می‌توان در این بخش حرکت تحول‌آفرینی را انجام داد.

وی در مورد اجرا نشدن 15 درصد فضای آزاد ساخت و سازها به فضای سبز اضافه کرد: متأسفانه در ساخت و سازهای شهر اردبیل به ویژه آپارتمان‌نشینی این موضوع مغفول مانده در حالی که باید خود شهروندان روی این موضوع حساس باشند و اجازه ندهند تا سرانه 15 درصدی در این بخش نادیده گرفته شود.

فرماندار اردبیل از نظام مهندسی و شهرداری خواست تا در صدور مجوزهای قانونی برای ساخت و ساز در شهر اردبیل به ویژه توسعه آپارتمان‌نشینی 15 درصد فضا را به توسعه فضای سبز اختصاص دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha