• جمعه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99121511245
  • خبرنگار : 50256

امام جمعه سردرود:

تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج در پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است

تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج در پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه سردرود گفت: تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج در پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌ سیاسی نماز جمعه این شهر، با یادآوری حمله آمریکا به پادگان امام علی (ع) در منطقه بوکمال عراق، تصریح کرد: جو بایدن با این کار نشان داد که روی دیگر سکه استکبار است و می‌خواهد به ایران هشدار دهد که اگر برجام نتیجه ندهد، گزینه نظامی روی میز است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هم‌چنین بر خلاف تصور آمریکا حشد الشعبی قدرتمندترین نیروی مردمی در عراق است و حمله به مواضع آن‌ها نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر راهبردی مقاومت عراق و شعله‌ور سازی خشم جوانان عراق بر ضد آمریکا ندارد.

وی متذکر شد: اما بایدن باید بداند که بعد از شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، موضوع انتقام سخت نه تنها در عراق بلکه در سطح منطقه مطرح است.

حجت الاسلام جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شروع هفته منابع طبیعی، گفت: توجه و اهمیت دادن به طبیعت، از جمله تاکیدهای مهم در آموزه‌های دینی بوده و مسئله محیط زیست تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه یک موضوع در سطح ملی است که همه باید در حفظ و نگه داری آن تلاش کنند.

وی با انتقاد از تخریب باغات این شهر، اظهار کرد: خود مردم باید در صورت مشاهده هرگونه تخریب باغات، اقدام به مطالبه ‌گری کنند و اگر می‌بینند که با انجام تغییر کاربری، درختی قطع شده و به جای آن سوله و سالن ساخته می‌شود، باید با راه اندازی کمپین مخالفت با طبیعت سوزی، توقف این اقدام را از مسئولان مطالبه کنند.

وی افزود: هم‌چنین جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها هم باید با محیط زیست به منزله ناموس خود رفتار کنند و اجازه ندهند که هیچ فردی با استفاده از قدرت رانتی به راحتی طبیعت را تخریب کرده و موجب قطع شدن امکان تنفس بشریت شوند.

امام جمعه سردرود با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، گفت: باید بدانیم که نحوه مالکیت ما نسبت به اموال خود، اعتباری است و ما نماینده مالک حقیقی یعنی همان خدا هستیم، لذا بایستی دارایی‌های خود را در مسیر رضایت خداوند که یکی از آن‌ها احسان و نیکی به نیازمندان است، هزینه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تفاوت انفاق با خرج کردن، گفت: انفاق، خرج کردنی است که یک خلا را پر کرده و یک نیاز را رفع کند. بسیاری از خرج کردن‌ها که به ظاهر هم برای کارهای نیک است، در حقیقت انفاق نیست و چه بسا افرادی میلیاردها به نام عمل خیر هزینه می‌کنند اما چون هیچ شکافی از جامعه پر نمی‌شود، این کارهای خیر انفاق نخواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha