• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99121712715

مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی فارس برگزار شد

مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی فارس برگزار شد

ایسنا/فارس مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی استان فارس با حضور 17 تیم از شهرستان‌های شیراز، اقلید، مرودشت، فسا، خفر، سروستان و کازرون و همچنین کوهمره نودان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکشنبه ١٧ اسفند در آیین برگزاری مرحله نهایی نخستین دوره مناظره دانش‌آموزی در فارس، یکی از مشکلات کشور را تحمل ناپذیری دانست و گفت: صحبت و گفت‌گوها در این مناظره در طراز ملی، نخبگان و دانشگاهیان بود.

فرهاد اسماعیلی خواستار تداوم برگزاری این چنین مناظره ها در سازمان دانش آموزی فارس شد و افزود: ضروری است تا این مناظره با دانشجویان با موضوعات متنوع هم اجرا شود.

او با بیان اینکه آینده کشور به دست دانش آموزان رقم می‌خورد و آنها عهده دار نظام دانشگاهی و تعلیم و تربیت در آینده خواهند شد، عنوان کرد: از آنجا که دانش اموزان در میدان عمل قرار دارند باید در چنین مناظره‌هایی به سراغ منابع و اطلاعات درست برویم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز، مناظره دانش‌آموزی را طرحی ایده‌آل برای تمرین گفت‌وگوی تعاملی دانست و خاطرنشان کرد: مناظره دانش‌آموزی در واقع گامی برای تمرین گفت‌وگو در بین نوجوانان و جوانان است. 

امید اسماعیلی با تاکید به طراحی هوشمندانه و هدفمند و این مسابقات گفت: در این مسابقات ما پیشرفت و موفقیت را در گروه‌ها تیم‌هایی دیدیم که اعضای آن با هم تعامل خوبی داشتند به طوریکه در تیم‌های که محققین و مناظره کننده‌های آن باهم هماهنگ بودند آنها موفق‌تر عملی کردند.

او ادامه داد: در واقع تعامل و تمرین گفت‌وگوی منطقی و تحمل نقدهای منطقی در میان دانش‌آموزان از جمله دستاوردهای این مناظره است. 

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، برنده اصلی این مناظره‌ها را تمام دانش‌آموزانی دانست که در این مناظره‌ها شرکت کردند و گفت‌وگوی تحقیق محور و تعاملی را باهم تجربه کرده‌اند.  

اسماعیلی توسعه فرهنگ گفت‌وگو در بین دانش‌آموزان و تقویت مهارت تفکر خلاق و نقادانه و مهارت سخنوری و تقویت روحیه نقدپذیری در میان دانش‌آموزان را از اهداف راه‌اندازی طرح ملی مناظره دانش‌آموزی برشمرد که برای نخستین بار به همت سازمان دانش‌آموزی در کشور اجرا شده‌ است. 

به گفته او، اجرای این طرح در استان فارس شور و هیجان خاصی را بین دانش‌آموزان ایجاد کرد به طوریکه ۱۷ تیم دانش‌آموزی از ۱۱ منطقه استان در قالب ۹ گروه خود را آماده این دوره از مسابقات مناظره‌ای کردند. 

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: مرحله اول این مناظره‌ها از ۲۶ بهمن امسال آغاز شد و طی آن به مدت دو روز ۹ گروه دانش‌آموزی به صورت تک حذفی باهم به رقابت پرداختند و تیم‌های برگزیده به دور بعد راه یافتند.

اسماعیلی با بیان اینکه این دوره از مسابقات، ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا دوازدهم بود، ادامه داد: در دوره اول اجرای این طرح و به دلیل شیوع بیماری کرونا مناظره کنندگان به صورت ویدئویی در مقابل یکدیگر قرار داشتند و دو داور و یک کنترل کننده حضور داشتند.

این مقام مسئول گفت: تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی پس از ۴ دوره مناظره مشخص شدند و در مرحله نهایی در گروه دختران تیم ناحیه یک شیراز در مقابل تیم کوهمره نودان و در گروه پسران تیم ناحیه یک شیراز در مقابل تیم اقلید قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، "استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس، برگزاری امتحانات غیرحضوری در شرایط کرونایی، حذف کنکور، تنوع مدارس در ایران، تنوع و گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی، گسترش موسسات علمی-آموزشی، گسترش کتاب‌های کمک آموزشی، اثربخشی تربیتی محتوای مهارت‌های تشکیلاتی موجود، اولویت آموزش مجازی بر آموزش حضوری در شرایط عادی، اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی غیربومی، تاثیر محتوای کتب درسی در تربیت دانش‌آموزان"، از موضوعات طرح شده در این دوره از مسابقات مناظره دانش‌آموزی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha