• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99121713180
  • منبع : نمایندگی کردستان

محدودیتی برای توزیع اقلام تنظیم بازاری نداریم

محدودیتی برای توزیع اقلام تنظیم بازاری نداریم

ایسنا/کردستان معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه سازمان صمت باید فروشگاه‌های بیشتری برای توزیع اقلام تنظیم بازار درنظر بگیرد اعلام کرد که محدودیتی برای توزیع اقلام تنظیم بازار نداریم.

خالد جعفری، شامگاه امروز یکشنبه (۱۸ اسفند ماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار کردستان اظهار کرد که دولت نظارت ویژه‌ای بر توزیع بعضی از کالاها به واسطه اینکه ارز دولتی و نیمایی به آن‌ها اختصاص یافته دارد.
وی افزود که محدودیتی برای توزیع اقلام تنظیم بازار نداریم ولی متاسفانه فروشگاه‌های مناسب برای توزیع این اقلام کم و یا در اختیار نیست.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد که سازمان صنعت، معدن و تجارت محل‌هایی دیگر برای توزیع کالاها درنظر بگیرید و اطلاع رسانی کافی نیز برای معرفی مراکز توزیع کالاهای تنظیم بازار توسط رسانه‌ها و سایر شیوه تبلیغاتی شود.
وی عنوان کرد که در شهرستان سنندج ۹۰ فروشگاه برای توزیع شکر ۸ هزار تومانی وجود دارد که با بنر تبلیغاتی مشخص خواهند شد.
جعفری ادامه داد که در بحث تورم نقطه به نقطه در زمان ثبات بازار، کردستان و سایر استان‌های ضعیف از لحاظ اقتصادی رتبه آخر در کشور را دارند اما با وارد شدن شوک اقتصادی به رتبه‌های اول رسیده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد که گاهی در حق ارگان‌های دولتی اجحاف می‌شود و به صورتی به مردم تلقین می‌شود که هیچ کس به فکر مردم نیست که این موضوع از اساس درست نیست.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: امسال نیز میوه باکیفیت دولتی در زمان مشخص و بدون هیچ مشکلی در مراکز تعیین شده توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مردم از کم توجهی مسئولان نگران هستند اظهار کرد که بر اساس داده‌های مرکز آمار، بصورت ماهانه موارد غیر متعارف که در قیمت کالا و نرخ تورم تاثیر دارد به دستگاه‌های مربوطه انعکاس داده شود.
جعفری در پایان یادآور شد که کیفیت گوشت قرمز مصرفی در کردستان متفاوت است و این موضوع بی تاثیر در قیمت بیشتر گوشت گوساله در کردستان نیست.
محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه این جلسه تصریح کرد که
برای تنظیم کالا محدودیتی نداریم و هرچقدر بتوانیم شکر بیشتری در بازار توزیع کنیم تاثیرگزاری درست تری خواهیم داشت.
وی افزود که برای روغن و شکر کمبودی نداریم و اماکنی برای توزیع این محصولات در تمامی شهرها در نظر گرفته و در فضای مجازی اعلام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد که قیمت مصوب مرغ در چند ماه گذشته در کردستان رعایت نشده است و باید حداقل ۵۰ درصد از نیاز استان به قیمت مصوب ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان تامین شود.
وی ادامه داد که سیاست ارسال مرغ به تهران و دریافت ۲ کیلو گرم نهاده جایزه به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ موجب می‌شود در کردستان مرغ کشتار نشود.
دره‌وزمی درپایان یادآور شد که باید مسئولان به تامین مرغ با قیمت مصوب در کردستان توجه داشته باشند و این استان هیچ الزامی برای تامین مرغ تهران ندارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha