• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99121914839
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار لرستان:

حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی، رکن توسعه پایدار است

حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی، رکن توسعه پایدار است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی یکی از ارکان توسعه پایدار است.

احمد گودرزیان در مراسم درختکاری در مدرسه سما بروجرد که امروز ۱۹ اسفندماه صورت گرفت، اظهار کرد: حفاظت از محیط‌زیست بر همگان لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی یکی از ارکان توسعه پایدار است و درختان برای ما سایه درست می‌کنند و نیاز به تهویه هوا را از بین می‌برند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین روش برای حفظ محیط‌زیست، کاشتن درخت بوده ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا درختان رشد کنند، اما به نسل بعدی انسان‌ها برای زندگی کمک خواهد کرد.

شهرام شهبازی مدیر مدرسه پسرانه سما واحد بروجرد نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های زیست‌محیطی صورت گرفته در مدارس سما، از آغاز آموزش‌های تخصصی برای پرورش همیاران طبیعت از مقاطع ابتدایی در این مدارس خبر داد.

امیر ثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد نیز در مورد مدارس سبز به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و صیانت از این سرمایه جهانی نقش کلیدی داشته و با تربیت دانش آموزان همیار طبیعت بزرگ‌ترین کمک را به این نهاد می‌کند.

همچنین سرهنگ کاوند مسئول بسیج مهندسین شهرستان، برنامه‌های بسیج مهندسین در زمینه حفاظت از منابع طبیعی تشریح کرد.

گفتنی است، در این مراسم از طرف اداره محیط‌زیست به مدرسه پسرانه سما واحد بروجرد گواهینامه همیار طبیعت اهداشده و از چهارده نفر از دانش آموزان این مدرسه با اهدای لوح سپاس همیار طبیعت تقدیر شد.

در پایان با غرس ۱۴ اصله نهال به نیت چهارده معصوم (ع) و با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز هفته منابع طبیعی گرامی داشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha