• چهارشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-11904

قهرمان یخ‌نوردی ایران و آسیا:

یخ‌نوردی حمایت می‌خواهد/ آرزویم داشتن مربی خارجی است

یخ‌نوردی حمایت می‌خواهد/ آرزویم داشتن مربی خارجی است
نفر اول یخ نوردی بانوان ایران گفت: در این سال‌ها همواره یکی از آرزوهایم داشتن مربی خارجی بوده که متاسفانه  تا کنون محقق نشده است.
زهره عبدالله خانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: یخ نوردی به طور قطع در سال‌های پیش رو جزء رشته‌های المپیکی قرار خواهد گرفت و این مهم می‌طلبد نگاهی مطلوب‌تر از شرایط کنونی بر روی این رشته وجود داشته باشد.
 دارنده مدرک داوری قاره‌ای در رشته صعودهای ورزشی و همچنین داوری درجه یک فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، افزود: این رشته ظرفیت حمایت بیشتر را دارد؛ چرا که با سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی می‌توان روند رو به رشد ین رشته را تسریع بخشید تا در آینده شاهد کسب عناوین جهانی  برای ایران باشیم، اما در شرایط فعلی حمایت‌های لازم از این رشته و ورزشکاران آن انجام نمی‌گیرد که امیدوارم این روند تغییر یابد.
عبدالله‌خانی ادامه داد: به عنوان قهرمان یخ نوردی بانوان ایران که مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را هم دارم از فدراسیون کوهنوردی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان درخواست کرده‌ام  مربی خارجی برای تقویت این رشته استخدام کنند که متاسفانه این موضوع تا کنون بدون جواب باقی مانده است.
وی گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نامه درخواست مربی خارجی را به فدراسیون ارجاع دادند تا تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود که تا به امروز جوابی از سوی فدراسیون کوهنوردی داده نشده است.
عبدالله‌خانی که در رقابتهای جام جهانی یخ نوری کره جنوبی  2015 به عنوان نخستین و تنها  دختر یخ نورد ایرانی به مرحله نیمه نهایی (18 نفر برتر جهان) راه یافت، ادامه داد:  امروز به دلیل عدم وجود دیواره یخ نوردی در ایران، مجبور هستم به صورت شبیه‌سازی شده روی دیواره‌های سنگ نوردی با تبر یخ‌نوردی تمرین کنم که این تفاوت فضای تمرینی با فضای مسابقه به طور قطع در کسب موفقیت تاثیرگذار خواهد بود.
 وی با بیان اینکه در ایران تا کنون سه یخ‌نورد ایرانی موفق به کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی یخ‌نورد آسیا شده‌اند که دوتن آنان از استان البرز هستند، یادآور شد: متاسفانه هنوز فضای استاندارد تمرینی علیرغم نتایج درخشان یخ نوردی استان البرز، در اختیار این استان نیست و بخش عمده‌ای از انرژی و هزینه، به جای آنکه صرف تمرکز بر روی تمرینات باشد، صرف تردد بین تهران تا کرج برای استفاده از امکانات تمرینی استان تهران  می‌شود.
عبدالله‌خانی با بیان این که این رشته تا به امروز برای او آورده مالی نداشته و غالب هزینه‌های برگزاری تمرین و اردو را با هزینه شخصی پرداخت می‌کند، گفت: من این رشته را دوست دارم و تنها از مسئولان می‌خواهم حمایت بیشتری از این رشته داشته باشند؛ چرا که می‌تواند در آینده ایران را صاحب مدال المپیکی کند.
 وی با بیان این‌که در مسابقات قهرمانی یخ‌نوردی آسیا سال 2014 میلادی با حمایت مالی استانداری البرز و معاونت بانوان استانداری البرز موفق به کسب مدال برنز آسیا و نخستین مدال آسیایی در تاریخ یخ نوردی بانوان کشور شد، افزود : جواب اعتماد مسئولین استانداری وقت، مدال ارزشمند برنز آسیا بود و این رشته پتانسیل حمایت بیشتر برای کسب نتایج بهتر را دارا است.
عبدالله خانی گفت: اکنون رویای من سکوهای جهانی است که امیدوارم با حمایت مسئولین، محقق گردد.
وی که با قرار گرفتن در مجموع 30 یخ‌نورد برتر جهان در سال 2013 میلادی ، موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک زمستانی سوچی روسیه شده بود، در پایان یادآور شد: در رقابتهای المپیک زمستانی 2014 سوچی روسیه یخ‌نوردی به صورت نمایشی وارد رقابتها شد و فدراسیون جهانی کوهنوردی در تلاش است این رشته جذاب را در آینده نه چندان دور در میان رشته‌های المپیک زمستانی تثبیت نماید .
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha