• دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-34907
  • خبرنگار : 50022

بازداشت عامل کلاهبرداری با ارائه پیامک جعلی واریز وجه

بازداشت عامل کلاهبرداری با ارائه پیامک جعلی واریز وجه

پلیس آگاهی استان با انتشار تصویر متهم کلاهبردار حرفه‌ای به شیوه ارائه پیامک جعلی واریز وجه، از شهروندان خواست چنانچه با این شیوه و یا از سوی این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، سرهنگ "محمد نادربیگی" رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده شکایت مالکان فروشگاه‌ها و مغازه‌های خواربارفروشی در شهرهای کرج و فردیس به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری از آنها با شیوه  ارائه پيامک جعلي واريز وجه به حساب فروشندگان در قبال خرید کالا، موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اظهارات مالباختگان، متهم به همراه يک نفر خانم به مغازه و فروشگاه‌ها مراجعه و پس از خريد کالا به فروشنده اعلام می‌کرد که مبلغ را از طريق موبايل بانک پرداخت مي‌کند و پس از دریافت شماره کارت بانکي شخص فروشنده و وارد کردن آن در اپليکيشن مربوطه و نمایش مشخصات صاحب کارت اقدام به گرفتن عکس از صفحه نموده و ادامه عمليات انتقال وجه را متوقف و بانشان دادن تصوير تراکنش به فروشنده وانمود می‌کرد که پول را به حساب وی واریز کرده در حالي که انتقال وجه انجام نشده بود.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان پایگاه یکم با انجام تحقیقات گسترده، در نهایت متهم را که قصد خرید از یکی از فروشگاه ‌های سطح شهر کرج را داشت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ نادربیگی افزود : متهم در بازجویی‌های کارآگاهان به 10 فقره کلاهبرداري از شهروندان به اين شيوه در سطح شهرهای کرج و فرديس اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان گفت : به منظور شناسایی سایر شکات، بازپرس شعبه 19 دادسرای ناحیه 3 کرج  دستور چاپ تصویر بدون پوشش متهم را در رسانه‌هاي جمعي صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهي استان البرز واقع در کرج - 45 متري کاج - بلوار وليعصر(عج)- جنب کلانتري 30 اسلام آباد مراجعه کنند.

 |

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha