• جمعه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-57936

معاون استانداری فارس اعلام کرد:

ایجاد اشتغال برای 13 هزار نفر با اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی

ایجاد اشتغال برای 13 هزار نفر با اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداري فارس از ایجاد اشتغال برای 13 هزار نفر با اجرای طرح‌هاي اشتغال پايدار روستايي و حمايتي در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس یدالله رحمانی، جمعه 18 مرداد در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغالزایی روستایی استان فارس به خبرنگاران، گفت: از مجموع منابع اشتغال اين دو طرح، تاکنون چهار هزار و ٤٧١ طرح با اعتبار 449 میلیارد توماني به مرحله پرداخت رسیده است .

او با بیان اینکه تاکنون 98 درصد تسهیلات مصوب طرح اشتغال پایدار روستایی در فارس پرداخت شده است، گفت: اعتبارات طرح حمایتی نیز تاکنون 76 درصد جذب شده که کمیته امداد با 80 درصد بیشترین میزان جذب را داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداري فارس همچنین با بیان اینکه که بانک کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: بیشترین میزان پرداختی را به ترتیب صندوق کارآفرین امید با 123 درصد اعتبارات مصوب، بانک توسعه تعاون با 120 درصد، بانک کشاورزی با نزدیک به 100 درصد داشته و پست بانک با 62 درصد کم‌ترین میزان پرداختی را داشته است .

رحمانی در بخشی دیگر از سخنانش به تفکیک آخرین گزارش از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و حمایتی پرادخت و افزود: براساس آخرین گزارش از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی چهار هزار و 738 طرح به اعتبار 1817 میلیارد تومان در کمیته‌های فنی استان تصویب شده است .

وی یادآور شد: اشتغال‌زایی که برای این طرح‌ها پیش‌بینی شده 28 هزار و 154 نفر است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه از این میان دو هزار و 419 طرح با اشتغال‌زایی 15 هزار و 118 نفر و اعتبار 423 میلیارد تومان در سیستم بانکی تصویب شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد نیز دو هزار و ۲۸۶ طرح با 361 میلیارد تومان اعتبار در سیستم بانکی انعقاد قرار داد شده و دو هزار و ۲۵۸ طرح آن با اشتغال‌زایی بیش از 11 هزار نفر و اعتبار 339 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

رحمانی ادامه داد: همچنین بخشی از منابع این طرح برای طرح‌های حمایتی اختصاص یافته که از طریق دستگاه‌های های حمایتی مثل کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی مدیریت و پیگیری شده است .

به گفته وی، براساس آخرین گزارش‌ها دو هزار و ۲۱۳ طرح با اشتغالزایی دو هزار و ۵۷۵  نفر و اعتبار 109 میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق این دستگاه‌های اجرایی به مرحله پرداخت رسیده است .

معاون هماهنگی امورر اقتصادی استانداری فارس یادآور شد: برای رصد این تسهیلات کمیته نظارت در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است و گزارش‌هایی که تاکنون ارائه شده نشان‌دهنده این است که در جذب منابع این طرح‌ها کم‌ترین انحراف را داشته‌ایم .

رحمانی به راه‌اندازی میز عراق در استانداری فارس هم اشاره و بیان کرد: بازار این کشور فرصت مناسبی برای صادر‌کنندگان استان خواهد بود .

وی در توجیه چرایی گفته فوق افزود: با توجه به قابلیت‌های فارس در بحث خدمات فنی و مهندسی علاوه بر صادرات کالا، در بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز می‌‌توان سهم عمده‌ای در بازسازی کشور عراق داشته باشیم .

معاون هماهنگی امورر اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: البته پیش از میز صادرات خدمات فنی و مهندسی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز راه‌اندازی شده است .

رحمانی اعلام کرد که میز عراق نیز به زودی در استانداری راه‌اندازی و صادرات محصولات فارس به این کشور در دستور کار قرار می‌گیرد .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha