• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: golestan-17142

اختتامیه جشنواره نمایش خوانی:

اختتامیه ی پنجمین جشنواره ی نمایش نامه خوانی و اتود های نمایشی "اَفتو"در گرگان

اختتامیه ی پنجمین جشنواره ی نمایش نامه خوانی و اتود های نمایشی "اَفتو"در گرگان
پنجمین جشنواره ی نمایش نامه خوانی و اتود های نمایشی "اَفتو"شب گذشته بامعرفی بر گزیدگان در سینما بهمن شهر گرگان به پایان رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منطقه گلستان،این جشنواره در تاریخ 94/12/16ساعت یازده صبح با نمایش نامه ی صدای صحرا از شهر گنبد در سینما بهمن گرگان آغاز شد،و در گروه هایی از شهر های: گرگان ،گنبد،کردکوی،ازاد شهر ،بندر ترکمن و سرخنکلاته،به مدت دو روز در حضور داوران به به رقابت پرداختند

مسئول برگزاری جشنواره در خصوص اهداف این جشنواره  به خبرنگار ایسنا گفت:جشنواره  پنجمین دوره آن که زیر نظر حوزه ی هنری بر گزار شد و .طبیعتا بر گزاری جشنواره ها با هر شکلی می تواند به روند رو به رشد آن منطقه کمک کند حالا اگر در هر فضایی که می خواهد باشد، اگر از قبل برنامه ریزی،شده باشد در طول سال ها خرد،خرد وبا اموزش و بر گزاری ورکشاپ ها و کار گاه ها میرسد به یک خروجی هایی که ما خروجی هایش را در این جشنواره به وضوح میبینیم

صمد  رحیمی افزود:خروجی این جشنواره ها به جشنواره های بزرگتر نظیر جشنواره ی استانی ،فجر،مقاومت و سایر جشنواره ها راه پیدا میکنند و همانطور که از نامش پیداست شاید اتود یا طرحی باشد برای نوشتن و دست به قلم بردن و برای با هم بودن تا بتواند در جهت بهتر شدن کمکی بکند.

وی با اشاره به اننتخاب آثار اظهار کرد: پس از ارسال به جشنواره ،متون به وسیله ی داوران باز خوان خوانده می شود و تعدادی از انها تایید و به مرحله ی باز بینی میرود آثار راه یافته به این مرحله به وسیله ی داوران مر حله ی باز بینی،باز بینی شده و اثاری که انتخاب شدن وارد جشنواره ی اصلی میشوند

وی همچنین در خصوص الویت انتخاب آثار یادآور شد: بخش فنی، تکنیکی،علمی یک بخش مهم این کار  و حایز اهمیت است و از ان طرف باید در راستای تفکرات حوزه باشد که  درواقع هنر انقلاب برای ما اهمیت دارد  .


وی ادامه داد:در این جشنواره آثار غیر بومی نداشتیم و در حقیقت این جشنواره برای بچه های بومی طراحی شده و سال آینده نیز تمامی آثار بومی مورد قبول خواهد بود.

رحیمی اظهار کرد :تلاش بر این است که از سال های اینده این جشنواره به صورت منطقه ای با مرکزیت گرگان بر گزار،شود که شامل استان های گیلان ،مازندران، گلستان،سمنان و خراسان شمالی است.دلیل منطقه ای،شدن گسترده تر شدن رقابت ها با ورود استان های دیگر و با این تبادل افکار روند رو به رشدی را در اینده ی نه چندان دور خواهد داشت .


به گزارش ایسنا،همچنین در اختتامیه ی این جشنواره جوایز نفرات برتر در دو بخش نمایشنامه خوانی و اتود اهدا شد.
که در بخش نمایشنامه خوانی ،جایزه ی اول نقش خوان زن به محدثه شیر علی برای نمایشنامه ی هفت تعلق گرفت و پس از آن آناهید شمالی برای نمایشنامه ی هفت و نگین حمیدی برای نمایشنامه ی صدای صحرا  رتبه های دوم و سوم را از ان خود کردند وهمچنین از حوریه صابری برای نمایشنامه ی شاهکار تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این بخش جایزه ی اول بهترین نقش خوان مرد به کیومرث سلیمانی برای نمایشنامه ی هفت  و جایزه ی دوم بهترین نمایشنامه خوان مرد به میلاد گیلانی برای نمایشنامه ی سایه ی مهتاب ، و جایزه ی نفر سوم مشترکا به امیرمحمد درویش برای نمایشنامه ی سایه ی مهتاب و محمد مهدی زنگانه برای نمایش نامه ی هفت رسید.

نکته ی جالب توجه جوایز این جشنواره آنجایی بود که در این بخش جایزه ی بهترین کارگردانی به کسی تعلق نگرفت و مجید انوری برای نمایشنامه ی هفت و محمد میرعرب رضی برای  تکنو لوژی سررفته به ترتیب جوایز دوم و سوم را دریافت کردند.
در بخش نمایشنامه خوانی جایزه ی اول بهترین متن به کسی تعلق نگرفت اما بهمن ولیان برای نمایشنامه ی سایه های مهتاب ومجید انوری برای نمایشنامه ی هفت جوایز نفرات دوم و سوم را از ان خود کردند.
بنا به همین گزارش از متن سعید کاظمیان برای نمایشنامه ی صدای صحرا ،محمد میر عرب رضی به عنوان صحنه خوان تقدیر شد. ،

 در بخش اتود جایزه ی اول بهترین کارگردان به عماالدین رجبلو برای اتود نمایشی دروغگو کیه تعلق گرفت و عبدالرسول اونق برای اتود دوتار و ادریس نوری برای اتود معصومه به ترتیب جوایز دوم و سوم را دریافت کردند.
 در این بخش جایزه ی اول ایده و طرح به کسی تعلق نگرفت،اما عمادالدین رجبلو برای اتوددروغگو کیه و عبدالرسول اونق برای اتود دوتار به ترتیب جوایز دوم و سوم ایده و طرح را دریافت کردندو از ادریس نوری برای اتودنمایشی معصومه تقدیر به عمل امد.

در این بخش جایزه ی اول و دوم  بهترین بازیگر زن به کسی تعلق نگرفت اما شقایق زمانی برای اتود معصومه جایزه ی نفر سوم راازآن خود کردند واز ملیکا البرزی و مارال سینه سپهر برای اتود دروغگو کیه تقدیر ویژه به عمل آمد.
 در این بخش جایزه ی اول بهترین بازیگرمرد به کسی تعلق نگرفت اما ادریس نوری برای اتود معصومه وآرشام آریایی برای اتود بی پولی مشترکا جایزه ی دوم  را از آن خود کردند.و جایزه ی سوم بازهم مشترکا به علیرضا یلمه و عبدالرسول اونق هردو برای اتود دوتار تعلق گرفت

در پایان ازبروشور عماد الدین رجبلو برای اتود دروغگو کیه تقدیرو محمد میر عرب رضی به عنوان صحنه خوان،
و در بخشی لوح افتخاری به اقای علی یزدانی که در جشنواره ی فجر رتبه ی اول بخش بهترین بازی گری مرد را از آن خود کرده بود تعلق گرفت.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha