• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: golestan-35290

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

حمایت‌های پارک علم و فناوری تنها از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیست

حمایت‌های پارک علم و فناوری تنها از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیست
رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: حمایت‌های پارک ارتباطی به مدرک تحصیلی افراد یا سن و سال آنها ندارد؛ از هر کسی که صاحب ایده مناسب برای حل نیاز باشد، حمایت می‌کنیم.

مهدی غفاری در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد:‌ در حال حاضر در استان 25 شرکت دانش‌بنیان داریم که حدود نیمی از آنها در پارک علم و فناوری استقرار دارند. این شرکت‌ها در زمینه‌های دارویی، تجهیزات کشاورزی، الکترونیک، گیاهان دارویی و غیره در حال فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات حمایتی اطلاع کافی ندارند، افزود: به دنبال مستند کردن اقدامات حمایتی هستیم تا آنها را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم. صندوق‌های توسعه نوآوری و شکوفایی از نمونه‌سازی، تجاری‌سازی، سرمایه در گردش، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی(پرداخت 70 درصد هزینه غرفه)، تهیه فضای فیزیکی(دفتر) در شهر و تهیه ملزومات تجاری‌سازی و غیره حمایت می کند.

غفاری با تاکید بر اینکه امیدواریم با همکاری رسانه بتوانیم در بین مردم  استان مطالباتی در زمینه‌های دانش‌بنیانی و فناوری ایجاد کنیم، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با دکتر حق‌شناس استاندار گلستان داشتیم، ایشان قول دادند که استانداری از موضوعات مربوط به توسعه فناوری و نوآوری در استان حمایت کند.

وی گفت: به دنبال این هستیم که از زمین‌های دانشگاه‌ها برای استقرار واحدهای فناور استفاده کنیم. در این راستا مذاکرات با دانشگاه‌های گنبدکاووس، گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی در حال انجام است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر پارک در جاده گرگان به آق‌قلا واقع شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال ساخت سازمان مرکزی پارک علم و فناوری استان در داخل شهر هستیم.

وی یادآور شد: راه‌اندازی مرکز یا کارخانه نوآوری را در داخل شهر در اولویت‌های کاری خود قرار دادیم و رایزنی‌ها با شهرداری در حال انجام است.

غفاری گفت: گلستان در زمینه کشاورزی، سلامت و تجارت الکترونیک ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌توان در زمینه تجاری‌سازی اقدامات مؤثری را دنبال کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرد: باید افراد صاحب ایده را تشویق به ارائه ایده‌های مبتنی بر نیاز و حل نیاز و اقتصادی کنیم. با برگزاری دوره یا رویداد می‌توان مقدمات این کار را به جوانان آموزش داد و در نهایت با داوری که انجام می‌گیرد از ایده‌های مناسب حمایت می شود.

وی بابیان اینکه پارک تنها حوزه‌های صنعتی را پوشش نمی‌دهد، گفت: افراد صاحب ایده در حوزه‌های فنی و غیر فنی می‌توانند به پارک مراجعه کنند. بعد از بررسی داوران ما، اگر ایده قابلیت‌های مدنظر را داشت، از آن حمایت می شود.

غفاری در خصوص حمایت‌های پارک، گفت: در ابتدا میز کار اشتراکی یا دفتر در اختیار افراد قرار می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم مثل آب، برق، تلفن و اینترنت فراهم می شود. در ادامه به افراد فعال وام‌های قرض‌الحسنه اعطاء می شود. سال گذشته تا 40 میلیون تومان نیز وام قرض‌الحسنه اعطاء شده و امسال نیز به دنبال افزایش این رقم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال موضوعات درآمدی برای خودمان نیستیم، اظهار کرد: در صورت داشتن فعالیت کافی از سوی افراد، حتی اجازه این را داریم که بخشی از این وام را ببخشیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی تجاری‌سازی نیز با استفاده از صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانیم وام‌های کلان بانکی را با بهره‌های پایین در اختیار صاحب ایده قرار دهیم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha