• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-67184

آخوندی اعلام کرد:

700 میلیون سفر در سال میان کلانشهرها و حومه

700 میلیون سفر در سال میان کلانشهرها و حومه
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید مدارسی همچون مدرسه اجتماع محور به وجود آوریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان عباس آخوندی در خصوص آغاز ریل گذاری مترو بهارستان اظهار کرد: در ایران با شروع طرح های جدید باید ابتدا به فکر راه آهن آن می بودیم اما در گذشته درک و آگاهی که اکنون در مورد اهمیت ارتباط میان شهرها و حومه داریم، نداشتیم.

وی افزود: این طرح در برنامه ششم توسعه آمده و امید است در سال جاری بتوانیم  قطار حومه را در شهرها داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 700 میلیون سفر در سال فقط میان کلانشهرها و حومه صورت میگیرد رقم بسیار بزرگی است و کل مسافرت های بین شهرها حدود یک و نیم میلیارد سفر است که 45 درصد آن میان شهرها و حومه صورت میگیردو به همین دلیل در برنامه ششم این طرح انجام شد و کاری بسیار زمان بر و پر هزینه است.

آخوندی گفت: اما چیزی که می تواند ایمنی و آسایش و رفاه و همچنین توزیع درست جمعیت  را ایجاد  کند همین پروژه ها است.

وی در خصوص کیفیت زندگی داخل شهر افزود: شهرهای جدید باید بتواند استاندارد پیش روی را نشان دهد و کسری های زمین که در شهرها وجود دارد، در شهرهای جدید باید استاندارد باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارتقاع کیفیت زندگی بالندگی جوان های سرزمین را به وجود می آورد، تصریح کرد: باید مدارسی همچون مدرسه اجتماع محور به وجود آوریم و امید است این مدرسه بتواند مفید باشد.

آخوندی گفت: مدارس موجود مدارس کوچکی هستند و کودکان مکان کافی برای بالندگی ندارند اما امیدواریم بتوانیم شهری نمونه را در شهر اصفهان داشته باشیم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha