• یکشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-84726

مدیر آموزش و پرورش اردستان:

جشن یکصد سالگی تأسیس نخستین مدرسه دولتی در اردستان برگزار می‌شود

جشن یکصد سالگی تأسیس نخستین مدرسه دولتی در اردستان برگزار می‌شود

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: مهرماه امسال جشن یکصد سالگی تأسیس نخستین مدرسه دولتی در اردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در اردستان، علی‌اصغر مومنیان، پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: خبرنگاران در تمامی عرصه‌ها با حفظ امانت داری و تلاش و کوشش سعی کرده‌اند یک جامعه فرهنگی موفق را بسازند.

وی افزود: سال 1298 شمسی اداره کل آموزش و پرورش به نام اداره معارف در اصفهان تأسیس می‌شود و بعد از آن اولین مدرسه دولتی در همان سال در اردستان تأسیس می‌شود. اردستان بعد از اصفهان، شهرضا و نجف‌آباد اولین شهری بوده که مدرسه دولتی در آن تأسیس شده است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه مهرماه امسال جشن یکصد سالگی تأسیس اولین مدرسه دولتی به نام مدرسه شماره 6 در اردستان برگزار می‌شود، گفت: از این رو مهرماه امسال باید برنامه‌ریزی شود که رنگ و روی یکصد سال تأسیس اولین مدرسه در اردستان را داشته باشد. البته مراسم ویژه این رویداد در اسفندماه به صورت ویژه برگزار می‌شود.

هومنیان تصریح کرد: آمار قبولی امسال آموزش و پرورش علی‌رغم اینکه مشکلات نیروی انسانی در مدارس داریم فقط در دو درس میانگین استان هستیم و بقیه دروس بالاتر از میانگین استان بودیم. همچنین امسال در آزمون سراسری کنکور آماری که به دست آوردیم نسبت به سال گذشته رشد داشتیم و حدود 20درصد از دانش آموزان اردستان که در کنکور سراسری شرکت کردند رتبه زیر 10 هزار را کسب کردند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش به عنوان یک مولد قوی در بحث تربیت نیروی اشتغال‌زایی می‌کند، افزود: نتایجی که امروز در کنکور و قبولی‌های دیپلم مشاهده می‌کنیم در سال‌های آینده تا حد زیادی می‌تواند شهرستان اردستان را در بخش نیروی انسانی بیمه کند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان، ادامه داد: استفاده از بخش خیران یکی از اهداف آموزش و پرورش اردستان است که به تازگی یک قطعه زمین توسط یک خیر برای ساخت مدرسه ابتدایی اهدا شده است که به زودی عملیات ساخت آن شروع خواهد شد. همچنین با پیگیری‌هایی که از سمت نماینده مردم در مجلس و فرماندار صورت گرفته حدود 8 میلیارد ریال اعتبارات برای تکمیل مدرسه زینب بگم تأمین شده است که امیدواریم تا مهرماه یا نهایت آبان امسال به بهره‌برداری برسد.

مؤمنیان با بیان اینکه طرح هجرت با حضور 20 نفر دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید، مدارس را به آمادگی مطلوب رساندند، گفت: سال تحصیلی جدید امسال حدود 5 درصد افزایش دانش‌آموز را داریم و تا سال 1403 به همین صورت ثابت خواهد بود. همچنین برای سال تحصیلی جدید رشته‌هایی مانند تربیت بدنی و مدیریت خانواده برنامه‌ریزی شده است که در صورت استقبال دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مهر امسال حدود 4300 دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، گفت: از این تعداد 400 دانش‌آموز کلاس اولی هستند که در این روزها در حال سنجش هستند.

کد خبرنگار: 13095

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha