• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-30465

معاون عمرانی استاندار کرمان:

اشتغال، چالش اصلی روستاییان استان کرمان است

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: اشتغال پایدار مشکل اصلی روستاییان استان است که عملا موجب عدم پیشرفت و ارتقای سطح زندگی آنان می گردد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، "محمد جواد کامیاب" امروز در همایش توسعه روستایی با بیان اینکه 17 درصد روستاییان بیکار هستند افزود:در ادوار گذشته دولت ها خود را متصدی ایجاد اشتغال می دانستند در صورتیکه تا مشارکت و حضور مردم در صحنه نباشد این مشکل نیز حل نمی شود، در واقع باید عنان رفع این معضل به دست مردم سپرده شود.

 

وی دیگر چالش اساسی استان که گریبانگیر روستاییان می باشد را بحران آب دانست و ضمن ارائه آماری از میزان بارش ها، کمبود آبهای زیر زمینی و سفره ها و... ادامه داد: استان کرمان با میانگین 129 میلی متر بارندگی در کشور جزء استان های کم بارش به حساب آمده و بحران کمبود آب از این مطلب به خوبی احساس می شود.

 

این مقام مسوول اضافه کرد: متاسفانه 95 درصد میزان آب در دسترس استان صرف بخش کشاورزی می شود که چنین اتفاقاتی موجب کم آبی برخی از شهرستانها و روستا ها می باشد به گونه ای که 514 روستای مواجه با بحران شدید آب را در پی دارد که با همت مسوولان انتظار رفع چنین مواردی را داریم.

 

کامیاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث حاشیه نشینی و زمین خواری، این مشکل را از مضرات مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان و ابراز امیدواری کرد: با انجام اقداماتی همچون تهیه شناسنامه روستا، برنامه ریزی ررای ایجاد اقتصادی پایدار، گسترش فعالیت و مشارکت روستاییان و نیز توجه به اعم مشکلات این قشر بتوانیم از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری نماییم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha