• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-11731
  • خبرنگار : 50400

كارشناس مركز بهداشت خوزستان: سوءتغذيه در دانش‌آموزان افزايش يافته است پايگاه تغذيه سالم در مدارس راه‌اندازي مي‌شود

كارشناس مركز بهداشت خوزستان:
سوءتغذيه در دانش‌آموزان افزايش يافته است
پايگاه تغذيه سالم در مدارس راه‌اندازي مي‌شود

كارشناس بهداشت مدارس مركز بهداشت خوزستان گفت: تغيير روش زندگي در ميان خانواده‌ها و روي آوردن به مواد غذايي نامناسب موجب شده سوء‌تغذيه نسبت به گذشته در ميان دانش‌آموزان افزايش يابد.

مرضيه خان‌احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري ايسنا_منطقه خوزستان_اظهار كرد: امروزه عادت تغذيه‌اي بسياري افراد و خانواده‌ها تغيير كرده و همين موضوع موجب بروز سوء‌تغذيه در دانش‌آموزان شده است.

وي با اشاره به اهميت توجه به تغذيه دانش‌آموزان در مدارس، افزود: بوفه مدارس مكاني است كه با تغذيه دانش‌آموزان بسيار مرتبط است، به همين دليل لازم است در اين مكان مواد غذايي سالم و بهداشتي عرضه شود؛ با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، آموزش دانش‌آموزان، معلم‌ها و خانواده‌ها در ارتباط با روش‌هاي تغذيه سالم و بهداشتي در مدارس خوزستان آغاز شده و مواردي مانند اهميت مصرف صبحانه، مصرف ميان‌وعده سالم و تاثير مصرف مواد غذايي نامناسب و فست‌فودها به گروه‌هاي هدف ارائه مي‌شود.

خان‌احمدي تصريح كرد: بيشتر خانواده‌ها تصور مي‌كنند سوء‌تغذيه تنها به معني لاغري است، در حالي كه چاقي نيز نوعي سوء‌تغذيه است؛ بسياري از دانش‌آموزان از چاقي رنج مي‌برند و خانواده‌هاي اين دانش‌آموزان بايد به تغذيه فرزندان خود توجه داشته باشند.

كارشناس بهداشت مدارس مركز بهداشت خوزستان با بيان اينكه بوفه‌هاي مدارس تحت نظارت هستند، خاطرنشان كرد: بازديدهايي دوره‌اي از بوفه‌هاي مدارس استان انجام مي‌شود و در صورت مشاهده تخلف و عرضه مواد غذايي نامناسب، با متصدي بوفه برخورد خواهد شد؛ پايگاه تغذيه سالم نيز به زودي در همه مدارس خوزستان راه‌اندازي مي‌شود.

وي با اشاره به اهميت فرهنگ‌سازي تغذيه مناسب و سالم در رسانه‌ها، ادامه داد: بسياري از خانواده‌ها در منزل تلوزيون دارند و ساعاتي از روز را به تماشاي برنامه‌هاي آن اختصاص مي‌دهند، اين در حالي است كه تبليغ مواد غذايي نامناسب و مضر در اين رسانه موجب مي‌شود تفكر افراد نسبت به اين مواد مثبت شود و در نتيجه مصرف مواد نامناسب و داراي ارزش غذايي كم در جامعه افزايش مي‌يابد.

خان‌احمدي با اشاره به كم‌تحركي دانش‌آموزان در فضاي مدرسه، گفت: بسياري از مدارس غيرانتفاعي داراي فضايي كوچك هستند، به همين دليل شرايط براي ورزش و تحرك دانش‌آموزان در برخي از اين مدارس فراهم نيست؛ توجه به ورزش صبحگاهي دانش‌آموزان، به‌ويژه در مدارس دخترانه بايد مورد توجه باشد و به زنگ ورزش مدارس نيز بيشتر اهميت داده شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha