• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-42764

کارکنان منابع طبیعی سربازان خط مقدم حفاظت از اراضی ملی هستند

کارکنان منابع طبیعی سربازان خط مقدم حفاظت از اراضی ملی هستند

فرماندار شهرستان بیجار گفت: کارکنان منابع طبیعی سربازان خط مقدم حفاظت از اراضی ملی هستند.


به گزارش ایسنا منطقه کردستان علی اکبر ورمقانی در مراسم گرامیداشت روز جنگلبان اظهار کرد: کارکنان منابع طبیعی سربازان خط مقدم حفاظت از اراضی ملی هستند.

وی با بیان اینکه مامورین منابع طبیعی وظیفه خطیر و حساسی به عهده دارند افزود: با توجه به اینکه اقدامات منابع طبیعی با منافع یک عده از مردم درگیر است، این امر به حق یا به ناحق نارضایتی هم به دنبال خواهد داشت .

فرماندار شهرستان بیجار بیان کرد: با توجه به اینکه مامورین منابع طبیعی باید مساحتی حدود
۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع شهرستان را پیمایش کنند و این کار با کمبود امکانات و ماشین آلات انجام می شود این اداره جزو اداراتی است که سختی کار دارد و با ادارات دیگر قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: مراتع جزو اموال دولت و نظام جمهوری اسلامی است که به کرات تصرفاتی در آن صورت می گیرد که کنترل، نظارت، برخورد، تشکیل پرونده قضایی و اجرای حکم آن بسیار سخت و طاقت فرسا و از وظایف مامورین منابع طبیعی است .

این مقام مسئول افزود: یکی از وظایف اداره منابع طبیعی حفاظت از منابع آب و خاک کشور است که بخش اعظم آن تخریب شده است و با حساسیت بیشتری باید در کنار اداراتی از قبیل جهادکشاورزی، منابع آب و راه و شهرسازی با برقراری گشت های مشترک به این مسئله توجه بیشتری شود .

ورمقانی یادآور شد: کارکنان منابع طبیعی از منافع عمومی و سرمایه های اجتماعی دفاع می کنند ولی متاسفانه علی رغم تلاش، مجاهدت و گشت هایی که انجام می شود تعرزاتی صورت می گیرد که باید ضمن آگاهی بخشی در این زمینه از ظرفیت بخشداران و دهیاران در حفاظت از اراضی ملی استفاده شود.

فرماندار شهرستان بیجار  عنوان کرد: مناطقی از جمله کوه نسار جزو مناطق گردشگری و حساس شهرستان بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است و توسعه آن مستلزم همکاری منابع طبیعی در جهت توسعه پوشش گیاهی آن با انجام نهال کاری در این منطقه است .

وی اظهار داشت: قانون رفع تداخلات که در دستور کار جهاد کشاورزی و منابع طبیعی قرار گرفته جزو نیاز مبرم شهرستان هست که باید با دقت بیشتری انجام شود .

ورمقانی در پایان ضمن تشکر از همراهی منابع طبیعی در بحت پروژه های تولیدی که برای شهرستان اشتغال زایی ایجاد می کند خواستار ادامه همراهی این اداره شد .

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha