• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-100276

اولین سوگواره هنر عاشورایی در اراک برگزار می‌شود

اولین سوگواره هنر عاشورایی در اراک برگزار می‌شود

دبیر سوگواره هنر عاشورایی در استان مرکزی گفت: اولین جشنواره هنر عاشورایی آبانماه در اراک برگزار می‌شود.

هادی ساجدی فر در گفت وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری اولین سوگواره هنر عاشورایی توسط مجموعه هنری طرح نفیس و با همکاری ارگان‌های مختلف، به ویژه دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: برای اولین بار است که در استان مرکزی و اراک سوگواره ای با محوریت واقعه عاشورا در 20 رشته فرهنگی و هنری همچون خوشنویسی، طراحی پوستر، عکاسی حرفه‌ای موبایلی، دکور هیات، شعر نو و کلاسیک، تئاتر، مقاله و ... برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را که 15 آبان برگزار خواهد شد را شناسایی هنرمندان و سوق دادن آنها به سمت هنر عاشورایی در پروسه ای طولانی مدت دانست و افزود: پس از پایان سوگواره، حمایت خود از هنرمندان برگزیده به صورت مالی و معنوی ادامه خواهیم داد.

ساجدی فر با بیان اینکه انتظار می رود با توجه به زمان برگزاری سوگواره و فراخوان انجام شده، استقبال خوبی از این سوگواره صورت گیرد، گفت: تاکنون بیش از هشتاد نفر برای شرکت در اولین سوگواره هنر عاشورایی ثبت‌نام کرده‌اند که   اکثرا کمتر از سی سال سن دارند.

دبیر سوگواره هنر عاشورایی در استان مرکزی با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه فرصت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره باقیست، افزود: مجموعه فرهنگی طرح نفیس که یکی از مشارکت‌کنندگان در برگزاری سوگواره است، قصد دارد آثار برگزیده در جشنواره را خریداری کرده و با تاسیس فروشگاهی ویژه محصولات عاشورایی امکان فروش آثار هنرمندان را فراهم کند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha