• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-99154
  • خبرنگار : 50210

معاون استاندار:

برای آینده صنعتی اراک باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود

برای آینده صنعتی اراک باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار مركزي گفت: برای آینده صنعتی اراک باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فرخی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی تصریح کرد: نباید موضوع سرمایه گذاری در اراک را به موضوع زمین وابسته کرد بلکه باید عوامل دیگر را نیز مدنظر داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر یکی از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری استان مرکزی در روستای سعیدیه خمین که به دور از شاهراه های اصلی است صورت گرفته است به همین دلیل باید در خصوص استقرار شهرک صنعتی امیر کبیر کار کارشناسی صورت گیرد تا تصمیم بهتری اتخاذ شود.

فرخی راه اندازی واحدهای راکد و تعطیل و واگذاری واحدهای تملیک شده توسط بانک را از جمله اقدامات اولویت دار دانست و با بیان اینکه رایزنی مقدماتی با بانک انجام شده است و افزود: به جهت تحقق این موارد باید بسته های مناسب اقتصادی را تهیه کرد و در ارتباط با فضاهای خالی موجود در شهرک ها بسته های تشویقی در نظر گرفت، واقعیت این است که برای آینده صنعتی اراک باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: لازم است برای پیگیری احداث شهرک صنعتی امیرکبیر کارگروهی ایجاد و تمامی جوانب کار بررسی شود مسلما انتظار این نیست که محیط زیست استان به تنهایی موضوع این شهرک را پیگیری کند بلکه باید در این خصوص هم افزایی داشت.

معاون استاندار در خصوص ایجاد یک ناحیه صنعتی مبل و منبت در روستای شهسواران اضافه کرد: اگر در بخش معصومیه توسعه نمایشگاهی در حوزه مبل و منبت انجام گیرد نیازی به ایجاد لکه یا ناحیه صنعتی نخواهد بود و تنها باید در پی رفع مشکلات فعالان این عرصه بود.

به گزارش ایسنا؛ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز با اشاره به وجود ۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان بیان کرد: شهرک صنعتی شماره یک اراک با ۴۸ هکتار وسعت و استقرار ۱۵۹ واحد که از این تعداد ۱۵۰ واحد دارای پروانه بهره برداری هستند برای سه هزار و ۳۶۶ نفر اشتغالزایی داشته، همچنین شهرک صنعتی ایبک آباد با ۵۳۱ هکتار وسعت و ۱۴۹ واحد دارای پروانه بهره برداری برای هزار و ۹۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

مصطفی آمره ای اضافه کرد: شهرک صنعتی خیرآباد نیز ۲ هزار و ۱۶۰ هکتار وسعت دارد که درحال حاضر ۴۵۶ واحد در شهرک مستقر و از این تعداد ۳۳۴ واحد دارای پروانه بهره برداری هستند و در مجموع ۴ هزار و ۷۲ شغل در این شهرک ایجاد شده است، اما نکته قابل توجه این است که این شهرک اراضی برای واگذاری به واحدهای کوچک صنعتی در اختیار ندارد، اما احداث تقاطع غیرهم سطح مطالبه و خواسته واحدهای مستقر در شهرک است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha